شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در خطبۀ جمعه، آزادی این اسیر فلسطینی را خواستار شد.

وی با بیان این که نماز جمعه در مقابل بیمارستان برای یاری اسیر فلسطینی برگزار شد ، خاطر نشان کرد: با این نماز جمعه می خواهیم از ظلم اسرائیل گله کنیم، صدایمان را به ملت فلسطین، به امت مسلمان، به جهان عرب و جهانیانِ بیدار برسانیم و بگوئیم " محمد القیق را آزاد کنید."

شیخ رائد صلاح که با محمد القیق در بیمارستان ملاقات کرده است، تصریح کرد که این اسیر فلسطینی، خواهان انتقال به بیمارستان رام الله در کرانه باختری است که در آن جا خانواده اش هستند.

وکلای باشگاه اسیر فلسطینی، روز جمعه با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی "اسرائیل"، انتقال محمد القیق به بیمارستانی فلسطینی را خواستار شدند و تاکید کردند که وضع سلامتی این اسیر، به حدی ناگوار شده که با خطر مرگ مواجه است.

"امانی سراحنه" سخنگوی باشگاه اسیر فلسطینی، به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً تا یکشنبه، پاسخ این درخواست را دریافت کنند.

محمد القیق، از ماه نوامبر گذشته، در اعتراض به حکم بازداشتِ اداریِ خود توسط صهیونیست ها ، دست به اعتصاب غذا زد. دربازداشت اداری، فرد متهم، بدون تفهیم اتهام و محاکمه، به مدت های طولانی بازداشت می شود.

سراحنه، درباره وضع سلامتی القیق گفت: ضعفِ شدید بر وی غالب شده و دیگر قادر به سخن گفتن نیست و دردهایی شدید در سینه دارد که گاه از شدت درد فریاد می کشد. او از آغازِ اعتصاب غذا تاکنون، به پزشکان اجازه درمان یا معاینه اش را نداده است.

سخنگوی باشگاه اسیر فلسطینی، انتقال القیق از بیمارستان عفوله به بیمارستانی فلسطینی، را خواستار شد تا در آن جا درمان های لازم بر او صورت گیرد.

القیق که 33 سال دارد، اعلام کرده است که به پزشکان اسرائیلی اجازه نمی دهد او را درمان کنند و فقط در صورت انتقال به بیمارستان فلسطینی، حاضر است معاینه و درمان را بپذیرد.

وی از آغاز اعتصاب غذا تاکنون، تنها آب نوشیده است و تنها دو بار در دهم دسامبر و 16 ژانویه، به علت بیهوشی، در معرض درمان اجباری قرار گرفت.

خانواده و نزدیکان القیق، روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی فوری در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی تاکید کردند که سلامتی القیق به صورتی خطرناک به خطر افتاده است.

"فیحاء شلش" همسر محمد القیق، از مردم و مسئولان فلسطینی دعوت کرد با برگزاری تظاهرات گسترده، آزادی فوری القیق به منظور نجات وی را خواستار شوند.

مردم فلسطین در واکنش به این درخواست، از هفته گذشته، برگزاری تجمع ها و تحصن هایی را در مقابل بیمارستان العفوله آغاز کردند.

القیق متولد 21 آوریل 1982  از فعالان اسلام گرا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته پژوهش های عربی معاصر از دانشگاه "بیرزیت" و رئیس شورای دانشجویان آن دانشگاه درسالهای 2006 و 2007 بوده است.

وی قبل از دستگیری در خانه اش در شهر "رام الله" در روز اواخر سال  2015 خبرنگار شبکه تلویزیونی ماهواره ای "المجد" بود.