اهانت وزیر خارجه سعودی به عراق در کنفرانس مونیخ

 "فردوس العوادی" روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به سخنان اخیرعادل الجبیر وزیر خارجه سعودی خاطرنشان کرد که عربستان بار دیگر آشکارا در امور داخلی عراق دخالت و خود را وکیل و وصی مردم کشورمان نشان داده است.

وی افزود: سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه نظام آل سعود در کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن به امور داخلی عراق پرداخت، چیزی جز اذعان به رویکرد طائفه ای عربستان و افشای مقاصدش در به راه انداختن کشمکش درعراق نیست.

آل سعود منبع صدور تفکر وهابی تکفیری به جهان

العوادی گفت: در زمانی که حکومت آل سعود منبع و صادر کننده تفکر وهابی تکفیری به جهان است، وزیر خارجه آنها زبان می گشاید تا سرنوشت داعش در عراق را به اصلاحاتی که عراقی ها قصد انجام آن را دارند، پیوند بزند.

وی افزود: پایان کار داعش به پایان تفکر وهابی وابسته شده که آل سعود حامی آن است. آل سعود برای ترویج تفکروهابیگری مدارسی  تشکیل داده که قبل از بزرگسالان، به کودکان روش های قتل و ترور را یاد می دهند.

نماینده مجلس عراق و عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ظهور عربستان با چهره وکیل و وصی برای مردم ما، اهانت بزرگی برای عراق و تاریخ این کشوراست.این دخالت ایجاب می کند که تنها به عذرخواهی رسمی (آل سعود) اکتفا نشود بلکه هرگونه نمایندگی دیپلماتیک عربستان در عراق تعطیل و عوامل آنها اخراج شوند.

طرح خبیث تحریک طایفه ای عربستان در عراق برملا شد 

العوادی از "سخن وزیر خارجه آل سعود درباره اصلاحات در عراق؛ در زمانی که خودشان مردم جزیره العرب را از کمترین حقوق انسانی محروم کرده اند"، ابراز تعجب کرد.

وی افزود: عربستان با این سخنان (عادل الجبیر) طرح خباثت آمیز خود با هدف تحریک یک طائفه معین در داخل عراق را - برای از بین بردن هرگونه فرصت همزیستی مسالمت آمیز آن با سایر طوایف- برملا کرد.

عادل الجبیر در کنفرانس مونیخ گفته بود: تلاش های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جنگ علیه داعش تنها "در صورت اجرای اصلاحات مورد توافق در سال 2014 میلادی در عراق و بازگشت اهل سنت به مشارکت سیاسی براساس مساوات، به موفقیت خواهد رسید".