آماده کمک برای رفع تنش میان ریاض و تهرانیم

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، امروز (پنجشنبه)، استوارنامه «ثانر السبهان» سفیر جدید عربستان را پس از 25 سال قطع روابط دیپلماتیک میان ریاض و بغداد، دریافت کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر نوشت: الجعفری، نسخه‌ای از استوارنامه سفیر جدید عربستان را تحویل گرفت و در گفت‌وگو با السبهان، درباره تلاش‌های عراق برای آرام‌سازی اوضاع و کاستن تنش ایجاد شده میان ریاض و تهران رایزنی کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی الجعفری نیز اعلام کرد: بازگشایی سفارت عربستان پس از 25 سال قطع رابطه، یک موفقیت دیپلماتیک برای عراق که به دنبال گشایش در روابط با کلیه کشورها به ویژه کشورهای همسایه است، به شمار می‌رود. جهان امروز به دلیل داعش، با شرایطی استثنایی مواجه است به همین دلیل باید تمامی تلاش‌ها و همکاری‌های برای نابودی آن صورت گیرد.

وزیر خارجه عراق در این دیدار با اشاره به اینکه به زودی به ریاض سفر خواهد کرد، گفت که وزارت خارجه عراق آماده است حمایت‌های لازم را برای موفقیت هیأت دیپلماتیک عربستان در بغداد، مبذول دارد.

سفیر عربستان در عراق نیز گفت: عربستان نیز بر ضرورت حفظ وحدت و حاکمیت عراق و وحدت سنی و شیعه و کرد تاکید دارد و این وحدت را نشانه قدرت عراق و منطقه می‌داند.

السبهان افزود: ملک سلمان، پادشاه عربستان، بر ضرورت حضور فعال سفارت ما در بغداد و همکاری با دولت عراق تاکید دارد.