در حالی که بسیاری از شخصیت‌های صهیونیستی معتقدند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سیاست‌های خود شکست خورده و منافع تل آویو را به خطر انداخته است، «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور کودتاگر مصر به شدت از وی تعریف و تمجید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی راستگرای «میکور ریشون»، عبدالفتاح سیسی با تمجید از شخصیت و قدرت رهبری نتانیاهو سعی در جلب رضایت رهبران جمعیت‌های یهودی آمریکا را دارد.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، سران کمیته روسای سازمان‌های یهودی در آمریکا در جریان دیدار دیروز یکشنبه خود با نتانیاهو در حاشیه نشستی که این کمیته در قدس اشغالی برگزار کرد، به وی اعلام کردند که سیسی در جریان دیدار روز پنجشنبه گذشته با آن‌ها در قاهره به تمجید از وی (نتانیاهو) پرداخته و اعلام کرده است که نتانیاهو توان رهبری بزرگی دارد و این توانایی‌ها باعث می‌شود که وی نه تنها شایستگی رهبری اسرائیل و صهیونیست‌ها را داشته باشد، بلکه زمینه توسعه و پیشرفت منطقه و کل جهان را فراهم آورد.

این تعریف و تمجید بی‌حد و حصر رئیس جمهور مصر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که افشاگری‌های «یووال اشتاینس» وزیر صهیونیست درباره دلایل واقعی تخریب تونل‌های مرزی غزه توسط مصر و اینکه این اقدام به درخواست تل آویو صورت گرفته است، تاثیری بر موضع نظام مصر در قبال رژیم صهیونیستی ندارد.

این در حالی است که فرماندهان سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خشم خود را بر سر اشتاینس خالی کرده و او را به تهدید منافع این رژیم متهم نموده بودند؛ چرا که افشاگری وی درباره موضع سیسی می‌تواند قاهره را به سمت قطع همکاری‌های راهبردی خود با تل آویو سوق دهد.

اما در ‌‌نهایت تعجب، عبدالفتاح سیسی در تعریف و تمجید از نتانیاهو سنگ تمام گذاشت و خود را شیفته قدرت رهبری وی نشان داد و مساله جالب این است که این تعریف‌های نتانیاهو در حالی صورت می‌گیرد که شخصیت‌های برجسته اسرائیلی به شدت نتانیاهو را در کانون حملات و انتقادات خود قرار داده و مسئول شکست و شکل گیری انتفاضه قدس معرفی می‌کنند و معتقدند که تندروی‌های وی در مواضع سیاسی و توجه بیش از حد به حفظ منافع سیاسی دارای ابعاد شخصی باعث شکل گیری این وضعیت شده است.

از سوی دیگر، تعدادی از تحلیلگران صهیونیست مانند «بن کاسبیت»، ناحوم برنیاع، ران ایدلیست، ألون بن دیوید و غیره طی دو هفته گذشته بار‌ها در مقالات خود نتانیاهو را مسئول فراهم کردن شرایط لازم برای شکل گیری انتفاضه قدس معرفی کرده‌اند.

اما مواضع دارای رنگ و بوی شخصی سیسی در قبال نتانیاهو بر صحت آنچه که در گزارش «امیر تیوون» ذکر شده و در تاریخ ۹ مارس سال ۲۰۱۵ در پایگاه خبری «واللا» انتشار یافته بود، مهر تایید زد؛ به طوری که وی فاش کرده بود که سیسی بیش از هر مسئول خارجی دیگری به صورت مخفیانه با نتانیاهو در تماس (تلفنی) است و در جریان این تماس‌ها با نتانیاهو به زبان عربی صحبت می‌کند، اما نتانیاهو جواب وی را به انگلیسی می‌دهد و حرف‌های آن‌ها ترجمه می‌شود.

«زویکا کلاین» دیگر روزنامه نگار صهیونیست تاکید کرده است که نتانیاهو در جریان دیدار با سران کمیته روسای سازمان‌های یهودی به آن‌ها اعلام نموده است که جنبش تحریم بین المللی اسرائیل در حالی در کشورهای اروپایی و آمریکا به راه افتاده است که کشورهای عربی سعی در ربودن گوی سبقت از همدیگر در برقراری تماس‌های تلفنی با تل آویو را دارند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین تاکید کرده است که «یک کشور بزرگ عربی سیاست‌های خود در قبال اسرائیل را تغییر داده است و این کشور‌ها دیگر به اسرائیل به چشم دشمن خود نگاه نمی‌کنند، بلکه آنرا همپیمان خود می‌دانند؛ به ویژه در برابر ـ به تعبیر وی ـ «اسلام تندرو» که تهدیدی برای تمامی این کشور‌ها به شمار می‌رود.»

نتانیاهو با اشاره به روابط مخفیانه و علنی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی تصریح کرد که موافقت کشورهای عربی با برقراری ارتباط با تل آویو با وجود تداوم منازعه با ملت فلسطین نشان می‌دهد که منازعه صهیونیستی ـ فلسطینی دلیل اصلی مشکلات موجود در منطقه نیست.