انفجار یک خودرو در داغستان روسیه جان دو پلیس را گرفت و ۱۸ نفر را زخمی کرد.

براساس این گزارش، یک انفجار انتحاری مهیب که در یکی از پست‌های ایست بازرسی در شهر "دربند" داغستان اتفاق افتاد، منجر به کشته شدن حداقل دو مأمور پلیس روسیه شد.

این انفجار زمانی به وقوع پیوست که مأموران پلیس سعی داشتند یک دستگاه خودروی لادا را که وارد این مرکز شده و متوقف شده بود، مورد بازرسی قرار دهند.

در این حادثه ۲ نفر کشته و ۱۸ تن بر اثر جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

این در واقع یک انفجار انتحاری بوده است، زیرا راننده خودروی لادا به اختیار خودش به مرکز بازرسی پلیس وارد و در آنجا متوقف شد. وی سپس مواد منفجره کارگذاشته شده در این خودرو را منفجر کرد. تنها چیزی که از این راننده باقی مانده است، تکه‌هایی از سر و بخش‌هایی از دست و پای او است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله انتحاری در جمهوری داغستان روسیه را بر عهده گرفته است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع امنیتی در داغستان گفت عامل انتحاری از اعضای «گروه تروریستی جنوبی» بوده است.

داعش با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد یکی از سربازان خلافت با خودرویی بمب گذاری شده به موانع پلیس داغستان در دربند جنوبی داغستان و این خودرو را در محل تجمع آن‌ها منفجر کرد و این اقدام به کشته یا زخمی شدن تمامی نفرات مستقر در این محل منجر شد.

«رسول تمیربکوف» سخنگوی کمیته تحقیقات فدرال داغستان گفت برای بمب گذاری خودروی انتحاری از دو خمپاره ۱۲۲ میلی‌متری استفاده شده بود.

وی ادامه داد چهار خودروی دیگر که در نزدیکی مقر پلیس پارک شده بودند، از بین رفتند.

شهر دربند قدیمی‌ترین شهر روسیه است که از 2 هزار سال قبل تا کنون بافت سنتی خود را حفظ کرده است و زندگی در این شهر جریان دارد. این شهر تنها شهر شیعه نشین روسیه است و در شمال دریای خزر و در جمهوری داغستان روسیه واقع شده است.