مارکو آنتونیو روبیو سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا است. او نخستین بار در 3 ژانویه 2011 به عضویت سنای آمریکا درآمد و پیشتر نماینده و رییس مجلس نمایندگان فلوریدا بود. او در حال حاضر یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه است.

 

روبیو در سال 1971 در ایالت فلوریدا متولد شد. والدین روبیو هر دو شهروندان کوبایی بودند که در سال 1956 به آمریکا مهاجرت کرده بودند. پدر و مادر روبیو در زمان نوجوانی او، در رستوران های شهر لاس وگاس کارگری می کردند.

 

مارکو روبیو؛ سناتوری تازه‌کار در آرزوی فتح کاخ سفید +تصاویر

 

 او در سال 1993 از دانشگاه قانون فلوریدا در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد. روبیو توانست در دهه 1990 به عنوان عضو کمیسیون شهری غرب میامی فعالیت کند و در سال 2000 به عنوان نماینده مجلس نمایندگان فلوریدا برگزیده شد.

 

روبیو در سال 1998 با " ژانت دوسدبز" ازدواج کرد و حاصل ازدواج آن ها چهار فرزند است.

 

مارکو روبیو؛ سناتوری تازه‌کار در آرزوی فتح کاخ سفید +تصاویر

 

روبیو در سال 2009 اعلام کرد برای جانشینی سناتور پیشین فلوریدا وارد رقابت خواهد شد. او در حالی که طرفداران چندانی نداشت توانست رأی مردم را به سوی خود جذب کرده و با کسب 49 درصد آرا در برابر 30 درصد رقیب جمهوری خواه و 20 درصد رأی رقیب دموکرات پیروز شود.

 

روبیو یکی از نمایندگان محافظه کار سنای آمریکا است و در سال 2013 رتبه 17 را در میان محافظه کاران ترین نمایندگان آمریکا کسب کرد.

 

مارکو روبیو؛ سناتوری تازه‌کار در آرزوی فتح کاخ سفید +تصاویر

 

 

روبیو در سیاست های خود به شدت خط فکری جمهوری خواهان را دنبال می کند. او در مدت ریاست جمهوری اوباما با اقدامات و طرح های وی مخالفت کرد.

 

روبیو در مدت زمان فعالیت خود در سنای آمریکا، بر طرح تغییر روند جذب مهاجران، افزایش امنیت مرزها و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی تمرکز کرد.

 

او در زمان تبلیغات انتخابات سنا اعلام کرده بود پدر و مادرش در زمان انقلاب کوبا از کشور گریخته اند؛ اما مدتی پس از اعلام این موضوع مشخص شد خانواده او قبل از به قدرت رسیدن "کاسترو" از کوبا خارج شده بودند. با این حال مشخص شدن این موضوع تاثیر چندانی بر محبوبیت روبیو نداشت و او توانست هم چنان آرای خود را حفظ کند.

 

مارکو روبیو؛ سناتوری تازه‌کار در آرزوی فتح کاخ سفید +تصاویر

 

بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور داشتند روبیو در سال 2012 به حمایت از "میت رامنی" وارد روند انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد؛ اما او بر خلاف انتظار همگان وارد انتخابات نشد.

 

روبیو در آوریل سال 2015 تصمیم خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. او در مصاحبه ای اعلام کرد که اکنون زمانی برای آمریکا است تا با انتخاب فردی جمهوری خواه برای بالاترین مقام سیاسی کشور تغییراتی مثبت را در آینده به همراه آورد.