ردپای شاهزادۀ قاچاقچی در ماجرای قطع کمکهای عربستان به لبنان

 "مجتهد" که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت و هوادارن بسیاری را کسب کرده، روز شنبه در تویتر خود نوشت که تصمیم برای توقف کمکهای سعودی به لبنان هیچ ارتباطی به (ادعای) کنترل حزب الله بر ارتش و یا سیاستهای دولت لبنان در حمایت از سوریه ندارد.

وی افزود: این تصمیم به دلیل ناکامی مذاکرات برای آزادی شاهزاده‌ای است که به اتهام قاچاق مواد مخدر در لبنان دستگیر شده است.

مجتهد در بخش دیگری از اظهاراتش، تأکید کرد که هنوز نمی‌داند چه زمانی مذاکرات شکست خورد و آل سعود از تلاشها برای آزادی شاهزاده ناامید شد.

وی خاطرنشان کرد که دولت سعودی امیدوار است با اعلام این تصمیم (توقف کمکها به ارتش لبنان) همه طرفهای لبنانی حزب الله را برای آزادی شاهزاده تحت فشار قرار دهند.

به گزارش العالم، مجتهد افزود: اگر شاهزاده آزاد شود، کمکها فورا از سرگرفته می شود ولی برای اینکه این ماجرا فاش نشود، این موضوع اعلام نخواهد شد و ممکن است چند هفته یا چند ماه ادامه یابد.

شاهزاده "عبدالمحسن بن ولید آل سعود" در آبان گذشته در فرودگاه بیروت دستگیر شد. وی 2 تن قرص کپتاگون همراه داشت.

به گفته مقامات لبنانی، این بزرگترین محموله مواد مخدری است که تا کنون در فرودگاه بیروت کشف شده .

محمولۀ قاچاق این شاهزاده سعودی، حاوی 12 میلیون قرص به ارزش آن حدود 280 میلیون دلار بود، و قرار بود به وسیله یک هواپیمای اختصاصی به منطقه "حائل" انتقال یابد. این قرصها درون جعبه هایی قرار داشت که روی آنها نوشته شده بود "خاص – پادشاهی عربستان سعودی – شاهزاده عبدالمحسن بن ولید آل سعود."