رزمندگان اتش و کمیته‌های مردمی با آزادسازی کامل و پاکسازی وجب به وجب شهر مرزی «میدی» در شمال غرب استان «حجه» یمن عملیات در آن سوی مرز یمن با عربستان یعنی در شهرهای «الموسم» و «الطوال» و پیرامون آن را آغاز کرده‌اند.

شکست عربستان در جبهه میدی با کشته  و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران آن همراه بود، به گونه‌ای که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی علاوه بر کشتن چندین سرکرده و افسر از متجاوزان سعودی تجهیزات نظامی زیادی متعلق به آنها را به غنیمت گرفتند .

«مأرب»

در استان مأرب نیز با رسیدن دو گردان از نیروهای مداخله سریع به ارتش و کمیته‌های مردمی در این استان روند پیشروی‌ها سرعت بیش‌تری گرفته و آخرین پایگاه در فرضه نهم نیز از وجود مزدوران منصور هادی پاکسازی شد.

در عین حال منطقه «وادی الغیل» در جنوب فرضه به سوی «مفرق الجوف» نیز به تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی در آمده و با ادامه پیشروی‌های بزرگ آنها جاده مارب به فرضه نهم و صنعا به زودی به روی مسافران و حمل و نقل جاده‌ای گشوده خواهد شد.

رسانه‌های یمنی نیز دیروز تصاویری از سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی بر ارتفاعات راهبردی «الحمره» در غرب استان مأرب را منتشر کردند.

این تصاویر تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی مزدوران سعودی و همچنین اسیر شدن شماری از آنها را نشان داد در حالی که برخی هم پا به فرار گذاشته و تسلیحات و تجهیزات نظامی و حتی اجساد برخی کشته‌هایشان به غنیمت رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در آمد.

با این پیروزی، دیگر مواضع مزدوران سعودی در غرب استان مأرب در تیررس رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی است.

«الجوف»

‏در استان الجوف نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی سه موضع را در ارتفاعات آل شیحاط مشرف به منطقه الحزم مرکز استان الجوف را تحت سیطره خود گرفتند.

یک منبع نظامی به خبرنگار فارس خبر داد: ارتش و کمیته‌های مردمی، امنیت ارتفاعات راهبردی آل شیحاط را مشرف به شهر الحزم در روزهای جمعه و شنبه گذشته را به طور کامل تامین کردند .

این منبع افزود: طی این عملیات مزدوران سعودی تار و مار شدند و حتی پس از آن تلاش مجدد آنها برای بازپس‌گیری مواضع خود در ارتفاعات آل شیحاط ناکام ماند.

منبع نظامی یمنی تصریح کرد: طی عملیات تصرف ارتفاعات راهبردی آل شیحاط شماری از مزدوران سعودی کشته و تعدادی دیگر مجروح و بقیه در برابر ضربات سنگین ارتش و کمیته‌های مردمی از میدان نبرد، گریختند.

ده‌ها تن از مزدوران سعودی هفته گذشته در جریان بمباران تجمع آنها در شهر الحزم کشته یا زخمی شده بودند.

این در حالی است که طی عملیات مزدوران سعودی برای بازپس گیری مواضع آنها که مشرف به شهر الحزم بود در یک عملیات یک سرکرده آنها کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

در عملیاتی دیگر که با پیشروی آنها به سوی سلسله کوه‌های الخلیقین در صبرین شهر مرزی «خب  و الشعف» صورت گرفت،  23 تن از این مزدوران کشته شدند که اجساد آنها هنوز در اختیار ارتش و کمیته‌های مردمی است.

در یک تلاش بی نتیجه دیگر آنها برای بازپس‌گیری مواضع خود در اطراف الحزم نیز یک خودروی زرهی امارات و سه خودروی نظامی متعلق به نیروهای متجاوز در درگیری‌های که در مسیر منتهی به صبرین در شهر مرزی خب و الشعف صورت گرفت، منهدم شد.

«نجران»

در نجران نیز رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در درگیری‌های منطقه «نهوقه» که با تار و مار شدن نظامیان سعودی همراه بود یک خودروی زرهی ارتش عربستان را هدف گرفته و چهار نظامی داخل آنها را به هلاکت رساندند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی نیز با شلیک پباپی موشک به مواضع ارتش سعودی آنها را از پیشروی به سوی نهوقه بازداشتند.

این در حالی است که تجمع خودروهای زرهی سعودی‌ها در موضع ابوهمدان هم هدف شلیک موشک رزمندگان کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

«جیزان»

‏در جیزان تک تیراندازان یمنی یک نظامی سعودی را در سایت الفریضه هدف گرفتند و از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی سایت القرن را در هم کوبیدند، به گونه‌ای که نظامیان آن با خودروهای خود از آنجا پا به فرار گذاشتند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین در عملیاتی کم نظیر با شلیک چند فروند موشک به شرق المبخره یک دستگاه تانک ابرامز سعودی را منهدم و یکی دیگر را از کار انداختند .

مواضع الخوبه و قوزع نیز هدف چند موشک قرار گرفت که پس از آن نیروهای یمنی مشاهده کردند چندین دستگاه آمبولانس سعودی به این مناطق اعزام شدند.

منابع نظامی میدانی همچنین تایید کردند سایت «شرقان» نیز در حمله خمپاره‌ای رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی به آتش کشیده شد علاوه بر اینکه مواضع جوبح، برج الرمیح، برج الدخان و روستای المدرسه نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت .

در عسیر نیز یک انبار سلاح در سایت الخورمه عربستان بر اثر شلیک موشک رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در آتش سوخت و از سوی دیگر یک نفربر سعودی در حمله توپخانه‌ای به خط السوده از کار افتاد.

«تعز» و «لحج»

در استان‌های تعز و لحج نیز رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی 2 خودروی زرهی مزدوران دشمن سعودی را با  شلیک خمپاره‌های آرپی جی به منطقه خط الحویمی منهدم کردند در حالی که یک خودروی زرهی دیگر آنها هم در منطقه الجریبه منهدم شد.

در منطقه «قمیح» نیز تجمعی از مزدوران سعودی هدف گرفته شدند که با آتش‌سوزی یک خودروی زرهی آنها همراه شد.

منابع یمنی پس از شرح تحولات میاین نبرد در یمن و مرزهای آن به خبرنگار فارس گفتند: ما از همین جا پیامی مهم را به ملت‌های جهان می‌رسانیم و آن اینکه یمن جز در برابر خدا تسلیم نمی‌شود و مبارزان آن مردان خدایی هستند که مخلصانه برای خدا، کشورشان و رهبرشان در برابر دشمنان تکفیری- تروریستی و مزدوران آنها قیام کرده‌اند و به حول و قوه الهی پیروزی نهایی نزدیک است.