پاکسازی کوه «القاموع» در «لاذقیه» توسط ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه با مشارکت نیروهای مقاومت عراقی بامداد امروز موفق شدند کنترل مناطق کوهستانی «القاموع» و «الکفرسند» و  همچنین روستای «کروم خسات» واقع در حومه شمالی استان لاذقیة را به دست گرفته و مواضع خود را در آنجا تثبیت کنند.

به گزارش فارس، در عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عراق که از اول صبح روز گذشته آغاز شده یکی عنصر ترکستانی گروه تروریستی «جیش الفتح» به اسارت درآمد.

بر اساس این گزارش، با پاکسازی کوه راهبردی «القاموع» که بر همه منطقه بویژه بر روستای «البیضاء» اشراف دارد، می‌توان این روستا را از نظر نظامی پاکسازی شده به شمار آورد. نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی بعد از پاکسازی روستای البیضاء به سراغ آخرین روستای مهم و راهبردی شمال استان لاذقیة یعنی «الزیتونیة» خواهند رفت.

روستای «الیونسیة» نیز که در شرق الزیتونیة قرار دارد و در جنوب غرب استان ادلب و در نزدیکی مرز با استان لاذقیة قرار دارد، یکی از بیشترین منابع دارای سلاحهای پیشرفته تروریست‌ها در منطقه است و از مهمترین خطوط امدادی تروریست‌ها از استان ادلب به استان لاذقیة به شمار می‌رود.

به گفته ناظران نظامی می‌توان گفت که هدف اصلی و اساسی نیروهای سوری و مقاومت اسلامی در این محور، آزادسازی روستای مهم و راهبردی «بداما» می‌باشد و به نظر می‌رسد که عملیات پاکسازی تمام استان لاذقیة و همچنین رسیدن به جسر الشغور علی رغم آتش بس که قرار است از شنبه آینده آغاز گردد، ادامه داشته باشد زیرا که عمده عناصر تروریستی شرکت کننده در این محور از تروریست‌های جبهة النصره شاخه القاعده در سرزمین شام می‌باشند.‎