یک مقام وزارت خارجه سوریه امروز سه شنبه از موافقت رسمی دولت دمشق با طرح برقراری آتش بس در این کشور از روز شنبه هفته آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری در این ارتباط تصریح کرد: موافقت دولت دمشق با برقراری آتش بس طبق تعهدات موجود در توافق آمریکا و روسیه مبنی بر افزایش تلاشها برای مبارزه با گروه های تروریستی ـ تکفیری داعش و جبهه النصره صورت گرفت.

این مقام سوری همچنین اظهار داشت: دمشق بر لزوم کنترل مرزهای مشترک خود با دیگر کشورها به منظور جلوگیری از ورود تروریست های بیشتر به خاک سوریه تأکید دارد.

وی همچنین خواستار توقف حمایت های مالی ـ تسلیحاتی برخی کشورها از تکفیریهای داعش و جبهه النصره همزمان با اجرایی شدن طرح آتش بس شد.

این مقام سوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در صورتی که طرف مقابل آتش بس را نقض کند، این حق را دارد که از خود دفاع کند.

گفتنی است، توافق آتش بس که قرار است از روز شنبه هفته آینده رسما عملیاتی شود، در سوریه با استقبال بین المللی مواجه شده است. «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از توافق آتش بس در سوریه استقبال کرده و از آن به عنوان «بارقه امید» یاد کرد. دبیرکل سازمان ملل در عین حال طرف های نزاع در سوریه را به پایبندی به آتش بس دعوت کرد.