5 هزار اروپایی داعشی شده‌اند!
دیلی تلگراف روز سه شنبه خاطرنشان کرد،  به دلیل ضعف اقدامات امنیتی، افراطی‌هایی که گذرنامۀ اروپایی دارند به راحتی وارد سوریه و عراق می شوند، به صورتیکه 5 هزار اروپایی برای جنگ به عراق و سوریه سفر کرده‌اند که یکی از آنان مغز متفکر حملات تروریستی پاریس بود که با وجود قرار داشتن نام او در فهرست افراد تحت تعقیب بدون هیچ مزاحمتی بارها بین بلژیک و سوریه تردد کرده بود. 

بر اساس این گزارش، سران اروپا در نوامبر 2015 توافق کردند که تدابیر امنیتی را شدت بخشند، و گذرنامۀ همۀ مسافرانی را که در فهرست تروریسم قرار دارند، بررسی کنند. اما این مسؤولان اخیرا از این تصمیم صرف نظر کرده و تصمیم گرفته‌اند که محدودیتهای اعمال شده را به ویژه برای کسانی که گذرنامه اروپایی دارند، کاهش دهند تا بحران ترافیک به ویژه در تعطیلات کمتر شود.

گاردین خاطرنشان کرد که گذزنامه افراد غیراروپایی و همچنین اروپایی های مشکوک هنوز بررسی می شود. با این حال بعضی از کشورهای اروپایی درخواست کرده‌اند که تدابیر کنونی برای بررسی گذرنامه ها در فرودگاه ها نیز کاهش یابد.

این روزنامه انگلیسی هشدار داد، کاهش تدابیر امنیتی در مرزهای اروپا باعث عبور بسیاری از افراطی ها از فرانسه به انگلیس و افزایش خطرات می شود.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.