به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، واکنش اسرائیلی ها به سخنان "سید حسن نصرالله،" دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص حمله به انبار آمونیاک در خلیج حیفا، همچنان ادامه دارد. بر همین اساس درخواست ها برای انتقال این انبار از محل کنونی افزایش یافته است. این در حالی است که گفته می شود فعلاً و دست کم در آینده نزدیک راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. 

"منال اسماعیل" گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت تهدیدات سید حسن نصرالله مبنی بر این که حمله به انبار آمونیاک در خلیج حیفا نتیجه ای شبیه یک بمب هسته ای خواهد داشت، وزارتخانه های این رژیم را وادار به جستجو برای حل این مشکل کرده است. شهردار حیفا نامه ای فوری برای "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرد که در آن آمده است؛ حدود یک میلیون نفر در مجاورت یک بمب ساعتی زندگی می کنند، این یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که اهالی خلیج حیفا با آن زندگی می کنند. 

"یونا یاهف" شهردار حیفا گفت: حدود یک دهه است که پیوسته و به هر شیوه ای تلاش می کنم انبار آمونیاک را از ساکنان خیلج حیفا دور کنم. 

در ادامه گزارش آمده است: کمیسیون نظارت اسرائیل فوراً جلسه بحث و بررسی درباره خطر انبار آمونیاک و نیز تهدیدات سید حسن نصرالله به هدف قرار دادن آن را، در دانشگاه حیفا برگزار کرد. در این جلسه فقط سه نفر از نمایندگان کنست حضور داشتند. در این جلسه همه تضمین های موسسه های امنیتی درباره امنیت این انبارها و جلوگیری از حملات موشکی به آنها رد شد. 

این کمیسیون فاش کرد تدابیر امنیتی فقط اطراف انبارها را پوشش می دهد نه سقف آنها را، به همین سبب این انبارها در معرض خطر حملات موشکی حزب الله قرار دارند. 

سخنان وزیر محیط زیست درباره انتقال این انبارها به جنوب نیز به سبب مخالفت شهرداران مناطق جنوبی یا هر منطقه دیگری با پذیرفتن این انبارها در مناطق خود، عملا رد شد. بر این اساس انبارها دست کم تا سال 2020 در همین مکان باقی خواهند ماند.

"ایلی لیون" خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر گفت: مسئله انتقال انبارهای آمونیاک از دستور کار خارج شده است و به اهالی حیفا گفته شده است که این انبارها تا سال 2020 در برابر چشمان و در مجاورت خانه های آنها خواهد بود. 

 
"بنی بیتون" شهردار دیمونا گفت: ما حیاط خلوت اسرائیل نیستیم. اگر شهردار حیفا و وزارت حفاظت از محیط زیست می گویند مسئله آمونیاک بسیار خطرناک است، پس چرا باید از ابتدا وارد چنین مسائل خطرناکی شویم و این خطر را وارد نقب کنیم؟