حزب الله: لبنان امارت سعودی ها نیست
معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد : لبنان کشور آزادی ها است و همینگونه باقی خواهد ماند و وابسته به هیچ کشوری در جهان نخواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شیخ نعیم قاسم دیروز (جمعه) در سخنانی اعلام کرد : ما به عنوان شهروندان لبنانی می خواهیم که لبنان فقط برای لبنانی ها باشد و در کشورشان آزادانه و سربلند زندگی کنند و وابسته و دلبسته به هیچ کشوری نباشند . 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت : لبنان هیچگاه امارت عربستان یا هر کشوری دیگر نبوده و نیست، و برخی افراد و هیچکس نباید تصور کنند که حزب الله می خواهد لبنان را وابسته به کشوری خاص کند.

شیخ قاسم افزود: حزب الله همیشه و در هر شرایطی دیدگاه خود را صریح و واضح بیان کرده است زیرا دیدگاه هایش مبتنی بر حق و منطق است زیرا کسی که آزادیخواه و پایبند به ارزش های انسانی باشد ، تن به ظلم و ستم نمی دهد و به صفوف قدرت طلبان نمی پیوندد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: عربستان با اعلام انصراف از تصمیم ادعائی خود مبنی بر تأمین هزینه قراردادهای تسلیحاتی ارتش لبنان، درپی تخریب وجهه لبنان و حزب الله و کمرنگ نشان دادن جایگاه و دستاوردهای این کشور و جوانانش است .  

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: لبنان با اتکاء به ارتش ، ملت و مقاومتش قوی و قدرتمند است و خاری در چشم قدرت های بزرگ و اسرائیل و دار و دسته قدرت طلبان است.

شیخ نعیم قاسم افزود : عربستان باید از لبنان به علت توهین به ملت این کشور عذرخواهی کند زیرا به کسانی که برای آزادسازی خاک کشورشان و دست یابی به استقلال مدت های طولانی تلاش کرده اند ، توهین کرده است کسانی که می خواهند با تفاهم و تعامل امور کشورشان را به دست خودشان اداره کنند. عربستان با  لبنان با زبان خودبزرگ بینی رفتار می کند ولی حزب الله خلاف عقل و منطق رفتار نمی کند و تاکنون فقط به توصیف آنچه عربستان در یمن ، عراق و سوریه مرتکب می شود ، پرداخته و بیان کرده است.

شیخ نعیم قاسم با درخواست از عربستان برای بازنگری در سیاست های خود گفت : عربستان و دار و دسته اش در داخل لبنان باید در سیاست ها و رفتارهایشان بازنگری کنند و حزب الله آماده همکاری با کسانی است که می خواهند در سیاست ها و رفتارهای خود بازنگری کنند و به جبهۀ مقابل اسرائیل و تکفیری ها ملحق شوند و برای دفع توطئه هائی که برای لبنان آماده و اجرا می شود ، تلاش کنند.