ترامپ پیشتاز نظرسنجی‌ها در آمریکا

 

نتایج نظرسنجی ها از برتری نسبی ترامپ در رقابت برای کسب نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا حکایت دارد.

 

رقابتهای درون حزبی جمهوری خواهان آمریکا برای انتخابات پاییز دو هزار و شانزده با شدت ادامه دارد. در این میان، همچنان دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات، از دیگر رقبایش برتر است. 

 

در نظرسنجی اخیر موسسه رییل کلییر پالیتکس، سی و شش ممیز هشت دهم درصد از شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کردند در انتخابات ایالتی ویرجینیا در میان نامزدهای جمهوری خواه به دونالد ترامپ رای خواهند داد. سناتور مارکو روبیو با حمایت بیست و دو ممیز سه دهم درصدی در رتبه دوم قرار داشت. 

 

سناتور تد کروز نیز از حمایت هفده ممیز پنج دهم درصد حامیان حزب جمهوری خواه دراین ایالت برخوردار است. 

 

دنیس کاسیچ و بن کارسون نیز هریک با حمایت هفت درصدی و شش و نیم درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند. 

 

موسسه رییل کلییر پالیتکس این نظرسنجی را روزهای سوم تا بیست و ششم فوریه انجام داد. 

 

در همین حال شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد : استفاده از یکی از نقل قول های موسیلینی فاشیست برای نامزد انتخابات آمریکا دردسرساز شد.

 

یکی از سخنان اخیر دونالد ترامپ رقیب پیشتاز نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای او دردسر آفرین شده است. 

 

او در یکی از پیامهای توئیتری خود از جمله ای استفاده کرده است که موسیلینی دیکتاتور فاشیست ایتالیا آن را به کار برده است. جمله معروفی که ترامپ از آن استفاده کرده این است که « بهتر است یک روز مثل شیر زندگی کنیم و نه اینکه صد روز مثل گوسفند زندگی کنیم».

 

ترامپ در پاسخ به انتقادهای مطرح گفته است که برایش مهم نیست چه کسی این سخن را گفته است. یکی از پایگاههای اینترنتی فعال در حوزه نشر شایعات گفته است که این پایگاه اینترنتی، نقل قول معروف را برای ترامپ فرستاده و او را ترغیب کرده است که منتشر کند. 

 

ترامپ از پایگاههای اجتماعی اینترنتی برای توهین به دشمنانش و جلب توجه مردمی با بیان سخنان جنجالی استفاده می کند.

 

این در حالی است که پرونده مالیاتی ترامپ به حربه ای برای حملات انتخاباتی به او در انتخابات آمریکا تبدیل شده است. 

 

به گزارش تلویزیون فاکس نیوز، رقابت های انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با شدت ادامه دارد. یکی از موضوعات جدی مطرح در این رقابت ها، برنامه ها و سیاستهای مالیاتی نامزدهااست. باتوجه به اهمیت این مسئله، طبیعی است که عملکرد مالیاتی نامزدها نیز در کانون توجه قرار بگیرد. 

 

در همین چارچوب، سناتور تد کروز و سناتور مارکو روبیو دو نفر از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات آمریکا از کارنامه مالیاتی دونالد ترامپ به شدت انتقاد کردند. ترامپ اعلام کرده است حاضر نیست هیچگونه اطلاعاتی درباره کارنامه مالیاتی خود منتشر کند و منتظر است تا سازمان مالیاتی آمریکا در این زمینه حسابرسی کند و تا آن وقت، هیچ اطلاعاتی در این خصوص ارائه نخواهد کرد. کروز و روبیو ، کارنامه مالیاتی خودشان را منتشر کرده و خواهان آن شده اند که ترامپ نیز همین کار را انجام بدهد.