آخرین بخش از ایمیل‌های کلینتون منتشر شد

 کلینتون امیدوار است که انتشار ایمیل های وی در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، بتواند انتقادات شدیدی را که به خاطر استفاده وی از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی به وجود آمده، آرام کند.

بازپرسان فدرال هنوز در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا این اقدام کلینتون امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است یا نه.

استفاده کلینتون از ایمیل شخصی، انتقادات زیادی را از سوی سیاستمداران جمهوریخواه در پی داشته و آنها سعی کرده اند تا از این نقطه ضعف کلینتون در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی نهایت استفاده را ببرند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: آخرین بخش از ایمیل های کلینتون حدود 3800 صفحه منتشر شده است.

کلینتون گفته است که هیچ یک از این ایمیل‌ها حاوی مطالب طبقه بندی شده نبوده است. ولی مقام های قضایی آمریکا بر این باورند که حدود 22 ایمیل کلینتون حاوی اطلاعات فوق محرمانه بوده است.

کربی گفت: آخرین بخش از ایمیل های منتشر شده کلینتون حاوی هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی نبوده است. یک ایمیل نیز مربوط به برنامه هسته ای کره شمالی بوده است.

کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی خود برای انجام کارهای رسمی طی سال های 2009 تا 2013 میلادی که وزیر خارجه آمریکا بوده، با انتقادات زیادی روبرو شده است.

در ماه اوت 2015 میلادی، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که حداقل 2 ایمیل کلینتون حاوی مطالب طبقه بندی و فوق محرمانه بوده است. یک قاضی آمریکایی در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا 55 هزار صفحه ایمیل های کلینتون را تا اواسط ژانویه 2016 میلادی منتشر کند.