به نقل از خبرگزاری آسیا، دفتر اطلاع رسانی دولت که جنبش حماس آن را اداره می کند، اعلام کرد "هنریک زیمرمن" اخیرا از طریق گذرگاه بیت حانون (اریز) با گذرنامه پرتغالی و با کارت خبرنگاری تلویزیون اسپانیا وارد نوار غزه شده و اجازه دادن به خبرنگار صهیونیست را برای ورود به این منطقه، تکذیب کرد.

این دفتر در بیانیه روز شنبه خود افزود این خبرنگار اسرائیلی برای ورود به غزه تقلب کرد به طوری که با گذرنامه پرتغالی و کارت خبرنگاری تلویزیون اسپانیا وارد نوار غزه شد و مصاحبه‌هایی که انجام داده برهمین اساس صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما به هیچ خبرنگار اسرائیلی اجازه ورود به غزه و فعالیت خبری نمی دهیم.

کانال دوم تلویزیون اسرائیل شب گذشته گزارشی تصویری از نوار غزه پخش کرد که هنریک زیمرمن گزارشگر این شبکه تهیه کرده بود. وی در غزه چند مصاحبه انجام داد و از مکان‌های مختلف دیدن کرد و با دانشگاهیان و سیاستمداران این منطقه گفتگو و مصاحبه کرد.

براساس تصمیم دولت حماس در غزه، رسانه‌های اسرائیلی حق فعالیت در غزه را ندارند ولی به همه رسانه‌های خارجی و بین المللی اجازه ورود به غزه داده می شود. رسانه‌های محلی و فعالان در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی از حماس به علت ورود خبرنگار اسرائیلی به غزه انتقاد کردند.

احمد یوسف روزنامه نگار و فعال سیاسی فلسطینی که در گزارش زیمرمن سخن می گفت، خاطر نشان کرد کسی که مصاحبه انجام داد گزارشگر پرتغالی بود و نمی دانم چگونه این مصاحبه به تلویزیون اسرائیل راه یافته است.