پایگاه خبری صهیونیستی: انبار‌های حماس پر از موشک است

 پایگاه خبری "واللا" وابسته به رژیم صهیونیستی گزارشی را به نقل از منابع نظامی و امنیتی این رژیم  درباره تقویت توان نظامی حماس منتشر کرد.

 

در این گزارش آمده است: "حماس توانسته است با گذشت یک سال و نیم  از آخرین نبرد، انبار مهمات خود را تجهیز و تقویت کند. از آنجائیکه قاچاق سلاح به باریکه غزه مشکل است، بیشتر موشک های حماس  در خود فلسطین ساخته می شوند. این موشک ها بیشتر از نوع هاون و کوتاه برد هستند و به مواد منفجره کمتری نیاز دارند."

 

واللا همچنین نوشت: "حماس پیش از آخرین جنگ در حدود 12 هزار موشک مختلف و دوربرد داشت که در حدود 4600 موشک را در خلال جنگ پیشین استفاده کرد. 4000 موشک دیگر به وسیله اسرائیل منهدم شد و در انبارهای حماس فقط یک سوم این موشک ها باقی ماند."

 

در ادامه این گزارش آمده است: "حماس در دوران پس از جنگ انبار مهمات خود را با موشک های هاون تقویت کرده است. این موشک ها خسارت های زیادی را به ارتش اسرائیل وارد آورده است."

 

این گزارش همچنین میفزاید: "حماس حفر تونل برای حمله به اسرائیل را یک روش استراتژیک می داند و تونل های بسیاری را به این منظور حفر کرده است.  بیش از هزار نفر از نیروهای حماس به این کار اشتغال دارند."

 

طبق اعلام واللا حماس علاوه بر موشک های هاون و کوتاه برد، موشک های دیگری نیز دارد که برای هدف قرار دادن تل آویو مناسب است.