ترامپ خطرناک‌ترین فرد برای اسرائیل است

حییم سبان، میلیاردر صهیونیست، در مصاحبه اختصاصی با کانال دو رژیم صهیونیستی گفت: دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطرناک‌ترین فرد برای اسرائیل است. 

 

سبان گفت: ما شاهد تلاش‌های فراوانی برای متوقف کردن سونامی که دونالد ترامپ نامیده می‌شود، هستیم. آیا او موفق می‌شود؟ هیچکس نمی‌داند. او برای جهان خطرناک است و از زمانی که اسرائیل به عنوان بخشی از جهان است او همیشه برای اسرائیل خطرناک‌ترین فرد بوده است. 

 

وی افزود: دونالد ترامپ قول داده است که در پیشبرد مذاکرات صلح غیرقابل پیش بینی خواهد بود، اما اینکه بدانیم که در فکر وی چه می‌گذرد کار دشواری است. یک روز وی در مصاحبه با یک روزنامه اسرائیلی اعلام می‌کند که اگر رئیس جمهور شود هیچ دوستی به اندازه اسرائیل در کاخ سفید برایش ارزشمند‌تر نخواهد بود و یک روز دیگر زمانی که از وی درباره اوضاع خاورمیانه سوال می‌شود او می‌گوید که من فردی بی‌طرف هستم و من از سازمان ملل پیروی می‌کنم و وارد این موضوع نمی‌شوم. 

 

این میلیاردر صهیونیست در ادامه اضافه کرد: شما نمی‌توانید او را بشناسید. هر روز شاهد سخنان متفاوتی از وی هستیم. بنابراین من نمی‌توانم بگویم که آیا او برای اسرائیل خوب است و یا بد؛ اما تنها می‌توانم بگویم که وی و افکار وی، افکاری عجیب و غریب و غیر قابل پیش بینی است. 

 

سابان درباره هیلاری کلینتون هم گفت: اگر شما به راه حل تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی و زندگی مردمان آن‌ها در کنار هم اعتقاد دارید به نظرم هیلاری کلینتون می‌تواند فرد فوق العاده‌ای برای اسرائیل باشد. او می‌تواند فرد فوق العادی برای خاورمیانه، جهان و آمریکا باشد. او از موضوع ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار یک کشور اسرائیلی حمایت می‌کند. اما اگر شما به تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی در کنار هم اعتقادی نداشته باشید آنگاه هیلاری کلینتون برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا از نظر شما نمی‌تواند گزینه خوبی باشد. او عمیقا به راه حل تشکیل دو کشور اسرائیلی و فلسطینی در کنار هم اعتقادی راسخ دارد. به نظرم او می‌تواند گزینه خوبی برای اسرائیل و سراسر جهان باشد. 

 

این میلیاردر صهیونیست در ادامه گفت: به نظرم هیلاری کلینتون می‌تواند با نخست وزیر نتانیاهو به روشی موثر و کارآمد حتی بیش از آنچه انتظار می‌رود تعامل لازم را داشته باشد. آن‌ها می‌توانند صددرصد با هم تعامل کنند. نخست وزیر نظراتی دارد و کلینتون هم نظراتی دارد و آن‌ها می‌توانند بر سر میز مذاکره با هم گفتگو کنند وشکافی بین آن‌ها نباشد. به نظرم هیچ خطری از جانب هیلاری کلینتون برای ما وجود ندارد.