مناظره کلینتون و سندرز به مشاجره منجر شد

به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»؛ مناظره شب گذشته هیلاری کلینتون و سناتور برنی سندرز در فلینت ایالت میشیگان به مجادله دو نامزد دموکرات منتهی شد. در این مناظره که در شبکه تلویزیونی سی ان ان برگزار شد، دو نامزد دموکرات اتهاماتی را در بخش های اقتصاد، خودروسازی آمریکا و تجارت اسلحه به یکدیگر وارد کردند. هیلاری کلینتون در بخشی از این مناظره گفت سندرز در سال 2009 علیه کمک مالی به صنعت خودروسازی آمریکا در مجلس رای داده‌است.

کلینتون گفت: "اگر همه نمایندگان به مانند سندرز رای می‌دادند بدون شک صنعت خودروسازی آمریکا سقوط کرده بود و 4 میلیون نفر در این بخش بیکار می شدند."

سندرز با حمله به حمایت کلینتون از قراردادهای تجارت بین المللی در گذشته گفت:" منظور شما کمک مالی به وال استریت است که بوسیله دوستان شما رو به نابودی بود. از سال 2001 بیش از 60 هزار کارخانه در آمریکا از فعالیت باز مانده اند. سرمایه گذاری باید در آمریکا باشد نه در چین یا مکزیک!"

کلینتون که در تصویب قانون مصونیت سازندگان اسلحه در نقطه مقابل سندرز قرار داشته است، گفت:" تصویب قانون حمایت از سازندگان و فروشندگان اسلحه یک اشتباه وحشتناک بود." او وقوع حوادثی چون فاجعه سندی هوک را از تبعات تصویب این قانون دانست.

سندر در پاسخ به کلینتون گفت:" قانون سال 2005 آزادسازی اسلحه صرفا جهت حمایت از خرده فروشان در ورمونت بود."

دو نامزد دموکرات در ادامه به موضوع بحران آلودگی آب در شهر فلینت میشیگان پرداختند که در مورد مقابله با این بحران شهر فلینت به اتفاق نظر رسیدند.

در دور اخیر از رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای تعیین کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، برنی ساندرز توانست در ایالت مِین از رقیبش هیلاری کلینتون پیشی بگیرد. از مجموع 91 درصد آراء شمارش شده در ایالت مِین، سناتور ساندرز توانسته 64 درصد آرائ و کلینتون، وزیر خارجه سابق، 36 درصد آراء‌ را بدست آورد. ساندرز در انتخابات روز شنبه توانست آرای دو ایالت کانزاس و نبراسکا را بدست آورد اما کلینتون با کسب یک پیروزی بزرگ در لوئیزیانا رتبه نخست خود در حزب دموکرات را حفظ کرد.