قربانیان حمله شیمیایی داعش در عراق افزایش یافت

«فاضل الغراوی» عضو کمیسیون عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد آمار کسانی که در نتیجه استنشاق گاز خردل منتشر شده پس از شلیک راکت‌های داعش در منطقه «تازه» کرکوک، مسموم شده‌اند افزایش یافته و به 500 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش «الغد پرس» عراق، سه کودک نیز  در نتیجه استنشاق این گاز ممنوعه بین‌المللی کشته شده‌اند.

غراوی در ادامه گفت: داعش منطقه «تازه» را به شهر «مرگ شیمیایی» تبدیل کرده و با هدف استفاده از گاز خردل سمی مرتکب شدیدترین جنایت‌های نسل‌کشی جمعی شده است.

وی افزود: منطق تازه مورد حمله گسترده موشک و خمپاره شده که در پی آن بیش از 500 نفر مجروح شده‌اند و صدها نفر نیز دچار مسمومیت و خفگی ناشی از استشمام گاز خردل شده‌اند، سه کودک کشته شده‌اند و بر اینها باید آسیب‌های جدی به پوست را افزود.

غراوی در ادامه از سازمان ملل درخواست کرد یک تیم متخصص در سلاح‌‌های شیمیایی و نیز یک تیم پزشکی بین‌المللی را برای معالجه مجروحان به منطقه یاد شده اعزام کند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد داعش سه‌شنبه هفته جاری منطقه تازه در جنوب کرکوک را با 55 موشک کاتیوشا هدف قرار داد که سر این موشک‌ها حامل ماده سمی کُلر بود.

از سوی دیگر داعش همزمان با انتشار اخباری مبنی بر حضور «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروهک در موصل، در این شهر اعلام حالت آماده‌باش کرد.