به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آژانس توسعه فن‌آوری های نظامی هند روز دوشنبه در بیانیه‌ای از آزمایش موفقیت آمیز موشک میان برد آگنی یک (Agni-I) خبر داد که قادر به حمل کلاهک هسته ای به وزن یک تن است.

 در این بیانیه آمده است این موشک ساعت نه و پانزده دقیقه به وقت محلی در منطقه چاندی پور واقع در ایالت اوریسا در شرق هند پرتاب شد.

این آزمایش در چارچوب آزمایشات دوره ای با هدف اطمینان یافتن از آماده بودن موشک ها برای استفاده است. آخرین آزمایش آگنی یک ، 27 نوامبر 2015 با موفقیت انجام شده بود.

در بیانیه آژانس توسعه فن‌آوری های نظامی هند آمده است این موشک که در هر ثانیه، دو و نیم کیلومتری را طی کرد و طی نه دقیقه 36 ثانیه با هدف خود در فاصله 700 کیلومتری برخورد کرد.

موشک آگنی یک از نوع موشک های بالستیک میان برد است که قابلیت پرتاب با وسایل سیار را نیز دارد و می تواند کلاهک هسته ای به وزن یک تن را حمل کند. بررسی ها نشان داده این موشک ها قادر هستند مسافت بیش از 1250 کیلومتر را نیز پوشش دهند.

کشور هند نوامبر گذشته نیز موشک بالستیک آگنی چهار Agni-IV را آزمایش کرد که حدود 4000 کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد. آگنی چهار با 20 متر طول و 17 تن وزن از نوع موشک های بالستیک دو مرحله ای، با سوخت جامد و قادر به حمل کلاهک هسته ای است.