افراد مسلح ناشناس شامگاه امروز(سه شنبه) به نیروهای پلیس بلژیک در بروکسل تیراندازی کردند که در پی آن سه نیروی پلیس زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که حادثه تیراندازی در حالی رخ داد که نیروهای پلیس در حین انجام تحقیقات روی پرونده عاملان حملات پاریس بودند.

در همین حال، سخنگوی دادستان کل بلژیک اعلام کرد که عملیات گسترده پلیس برای یافتن عامل و یا عاملان حادثه تیراندازی آغاز شده است.

 «ایریک وان دیر سیبت» گفت: حمله مسلحانه امروز در منطقه فوریست جنوبی در حین اجرای تحقیقات ماموران پلیس بروکسل در خصوص حادثه سلسله حملات پاریس در 13 نوامبر 2015 که 130 کشته بر جای گذاشت، رخ داده است.

از سوی دیگر، شبکه اسکای گزارش داد که یکی از مظنونان در عملیات نیروهای پلیس بلژیک در بروکسل کشته شد.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور  نیز در عملیات پلیس بلژیک برای جست‎وجوی مظنونان به دست داشتن در سلسله حملات پاریس شرکت داشته‎اند.

رسانه‎های بلژیکی در پی حادثه سلسله حملات خونین پاریس در نوامبر 2015گزارش داده بودند که پلیس بلژیک با حمله به آپارتمانی در بروکسل پایتخت این کشور یک نفر را در ارتباط با حملات پاریس دستگیر و چندین قبضه سلاح و مهمات کشف کرده بود. منابع پلیس بلژیک اعلام کردند که سه نفر از عاملان حملات پاریس ساکن بروکسل بوده‌اند.