خاخام صهیونیست: نتانیاهو باید به عربستان سفر کند

 "ربی مارک اشنایِر،" خاخام سرشناس صهیونیست و رئیس بنیاد "تفاهم قومی،" اظهار داشت: "بنیامین نیتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، باید دوستی با عربستان را تحکیم کند. روابط اسرائیل و کشورهای عربی به بهترین دوران خود رسیده است پس باید از این فرصت استفاده کرد. اسرائیل به دوستی با کشورهای عربی نیاز دارد، همانطور که آنها به ما احتیاج دارند.

 

"اشنایِر" دو هفته پیش در امان با "حمدبن عیسی آل خلیفه،" پادشاه بحرین، دیدار کرد. در همان دوران بود که بحرین و 5 عضو دیگر شورای همکاری‌های خلیج (فارس) برای قرار دادن نام جنبش حزب‌الله در میان گروه‌های تروریستی به توافق رسیدند. وی درمورد میزان علاقه‌مندی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای برقراری روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی گفت: فکر می‌کنم نتانیاهو باید به عربستان سفر کند. آل سعود کمک زیادی برای برقراری صلح با فلسطینیان انجام دادند و نام اسرائیل را نیز از فهرست حامیان تروریسم حذف کرده است؛ اما تل‌آویو در مقابل چه کرد؟ هیچ. به همین دلیل باید از فرصت پیش آمده برای تحکیم دوستی با اعراب استفاده شود.

 

اشنایِر درباره ایران گفت: ایران مانعی بر سر دوستی اسرائیل و اعراب نیست؛ بلکه فرصت جدیدی بوجود آورده است تا شکلی خاص از روابط میان ما و اعراب شورای همکاریهای خلیج فارس شکل بگیرد. قوم یهود این روزها درگیر تلاش اتحادیه اروپا برای برچسب‌زنی بر روی کالاهای تولید شده به دست شهرک‌نشینان است، در این شرایط تحکیم دوستی با جهان عرب برایمان حائز اهمیت ویژه‌ای است.