تمجید مقتدی صدر از نیروهای امنیتی

 مقتدی صدر رهبر جریان صدر که امروز طرفدارانش به دعوت وی در نزدیکی منطقه الخضراء دست به اعتصاب زده‌اند، از همکاری نیروهای  امنیتی در این زمینه تقدیر کرده است.

رئیس جریان صدر به طرفدارانش توصیه کرد هرگز فریب اقدامات تحریک‌آمیز برخی طرف‌ها را نخورند و به طور کامل با نیروهای امنیتی همکاری کنند و اعتصاب آنها هم فقط به خاطر میهن باشد و به سمت خشونت کشیده نشوند.

تعیین سقف زمانی مشخص برای اجرای برنامه اصلاحات

نمایندگان ائتلاف ملی عراق بر ضرورت تعامل مسئولیت‌پذیرانه با اصلاح و اجرای آن در یک سقف زمانی مشخص تاکید کردند.

نمایندگان ائتلاف در بیانیه‌ای خطاب به ملت عراق چنین گفتند: ای ملت شریف، در  این مرحله حساس و سرنوشت‌ساز که کشورمان با چالش‌های حیاتی روبرو است به ویژه جنگ مقدسی که نیروهای مسلح،‌ نیروهای داوطلب مردمی، عشایر و پیشمرگه بر ضد تروریسم ادامه می‌دهند، و هرج و مرج،‌ جنایت، فساد و انحلال دولت، ما باید مواضع جدی و سرنوشت‌سازی اتخاذ کنیم به ویژه در ارتباط با تحولات مربوط به پرونده اصلاح، استخدام و تنش‌هایی که در پی آن به وجود آمده و سبب شده است که دولت و آینده آن در برابر گزینه‌های دشوار قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است ما نمایندگان ائتلاف ملی بر اساس انجام نقش سیاسی و عمل به مسئولیت خود در پیشگاه خداوند و در مقابل میهن، مرجعیت دینی و تاریخ اعلام می‌کنیم: از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم به وظایف قانونی خود بر اساس قانون اساسی برای حفظ امنیت و حاکمیت کشور عمل کند، از نخست وزیر هم می‌خواهیم سقف زمان‌بندی مشخص را برای اجرای اصلاح تعیین کرده و به اجرای جدی و قاطع برنامه‌های اصلاحی خود سرعت ببخشد.

نمایندگان ائتلاف فراگیر شیعیان عراق (فراکسیون اکثریت پارلمان عراق) بر اهمیت یکپارچه شدن دیدگاه‌ها و مواضع و لزوم انسجام و اتحاد ائتلاف ملی در برابر تمام مسائل کشور و پایبندی جدی و قاطع برای اصلاح کشور به ویژه حل پرونده‌های فساد و تدوین قوانین اساسی با همکاری شرکای وطن تاکید کردند.

این بیانیه آورده است نمایندگان ائتلاف ملی از تمام گروه‌های ملی می‌خواهند با پرونده اصلاح بر اساس مسئولیت ملی عمل کرده و از تناقضات و کشمکش‌ها دوری کنند. نمایندگان ائتلاف تاکید کردند همه طرف‌ها چه در داخل ائتلاف ملی یا خارج آن را به آرامش و خویشتن‌داری و ترجیح دادن زبان گفت‌وگو و حفظ منافع عالی ملی و پایبندی به چارچوب‌های قانونی و شیوه‌های فعالیت مسالمت‌آمیز و گرفتن فرصت از دشمنان عراق و نجات کشور از بحران کنونی دعوت می‌کنیم.