نشست پنهانی سران اتحادیه اروپا

روزنامه «دیلی‌میل تلگراف» با فاش کردن نشست پنهانی سران اتحادیه اروپا در مورد تصمیم این اتحادیه نوشت، قرار است در آینده نزدیک بیش از 80 هزار مهاجر افغان که به‌دنبال پناهندگی در کشورهای اروپایی هستند، به افغانستان بازگردانده شوند.

روزنامه انگلیسی افزود: براساس تصمیم جدید اتحادیه اروپا مبنی بر اخراج پناهجویان افغانستانی، در صورتی که دولت افغانستان پناهجویان اخراج شده را نپذیرد، کشورهای اروپایی کمکهایشان به افغانستان را قطع خواهند کرد.

براساس گزارش دیلی‌میل، اتحادیه اروپا قصد دارد با اجرای طرح جدید خود برای اخراج پناهجویان افغانستانی، از افزایش بحران مهاجرت در کشورهای اروپایی جلوگیری کند.

آمارهای نهادهای معتبر جهانی که در زمینه مهاجرت کار می‌کنند، نشان می‌دهد که  سال گذشته حدود 176 هزار مهاجر افغان کشورشان را به‌مقصد اروپا ترک کرده‌اند.

وزارت امور خارجه و وزارت امور مهاجرین افغانستان هم اعلام کردند که بازگشت اجباری مهاجران این کشور بدون توافق دولت افغانستان پذیرفته نخواهد شد.

کشورهای اروپایی از جمله آلمان بارها اعلام کردند که مهاجران افغانستانی را که به‌دلایل اقتصادی به اروپا مهاجرت کرده‌اند اخراج می‌کنند.