شرط داعش برای توقف بمب‌گذاری در غرب

به نقل از یورونیوز، پس ازحملات تروریستی بروکسل اعضای گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی در اینترنت اعلام کردند که حملات بلژیک را به تلافی حملات هوایی و زمینی ائتلاف ضدداعش طراحی و اجرا کرده است.

آنان در عین حال تلویحاً می گویند اگر حملات هوایی و زمینی علیه داعش متوقف شود آنان نیز حملات تروریستی خود را در اروپا متوقف می کنند.

در ویدئوی تازه منتشر شده به زبان عربی و فرانسه اعضای بلژیکی داعش حملات بروکسل را جشن گرفته اند و بلژیک را به خاطر عضویت در ناتو و همراهی با ائتلاف ضدداعش به انجام حملات بیشتر تهدید می کنند.

داعش در یک نوار ویدئویی از ملت های کشورهای غربی خواسته است  تا از دولت های خود بخواهند نیروهایشان را از ائتلاف بین المللی خارج کنند تا این حملات و انفجارها متوقف شود.

یک عضو داعش در این نوار ویدئویی به زبان فرانسوی خطاب به ملت های غربی می گوید:«از حاکمان خود بخواهید تا هواپیماهایشان و سربازانشان را برگردانند. در این صورت در امنیت زندگی خواهید کرد.»

یکی دیگر از اعضای داعش می گوید:«یکسال پیش هم به شما هشدار داده بودیم که به پاریس و بروکسل حمله خواهیم کرد و این کار را انجام دادیم. بدانید که ما اهداف دیگری هم داریم.»

پلیس بلژیک روز جمعه در سومین روز پس از حملات انتحاری و مرگبار بروکسل سه مظنون را دستگیر کرد. به گزارش رسانه های بلژیک مظنونی که در محله اسکاربک بروکسل و با تیراندازی پلیس به پایش دستگیر شد کلوله پشتی حاوی مواد منفجره به همراه داشته اشت.

روز گذشته نیز پلیس فرانسه فردی مظنون را در «آرژانتوی» واقع در 15 کیلومتری پاریس دستگیر کرد.

به دنبال دستگیری مظنونان در فرانسه و بلژیک، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه گفت شبکه عاملان حملات پاریس و بروکسل در حال نابودی است اما خطر تروریسم در اروپا همچنان باقی است.

بمبگذاری و حملات انتحاری روز سه شنبه دو برادر به نام خالد و ابراهیم بکراوی و نجیم عشراوی در فرودگاه و متروی بروکسل 31 کشته و حدود 300 مجروح بر جای گذاشت.