اسد: آزادسازی تدمر بیانگر راهبرد موفق ارتش سوریه است

هیأتی فرانسوی امروز یکشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رفت و همزمان با انتشار خبر آزادسازی شهر تدمر در دمشق مرکز سوریه با او دیدار کرد.

بشار اسد این هیأت فرانسوی را در جریان آخرین وضعیت میدانی کشورش و روند مبارزه با تروریسم قرار داد و با اشاره به همزمانی این دیدار با آزادی شهر تاریخی تدمر در ریف حمص، آن را دستاوردی مهم و دلیلی جدید بر موفق بودن راهبرد کنونی ارتش سوریه دانست.

به گفته اسد، آزادسازی تدمر نشان داد که راهبرد ارتش سوریه و متحدانش مقابل تروریسم موفق بوده حال آنکه ائتلافی که آمریکا با عضویت 60 کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده، جدی نیست.

رئیس جمهور سوریه در دیدار این هیأت فرانسوی که شامل برخی اعضای پارلمان، فعالان، روشنفکران و اندیشمندان فرانسوی بود، گفت که سفر چنین هیأتهایی و اطلاعش از وضعیت شهرها و مناطق مختلف سوریه می‌تواند به تصحیح سیاست‌های غلط و مفاهیم ناقص برخی دولت‌ها مانند دولت فرانسه کمک کند.

در مقابل اعضای هیأت فرانسوی همبستگی خود با مردم سوریه را اعلام و تأکید کردند که تلاش برای کاستن از آلام مردم سوریه و رفع محاصره اقتصادی تحمیلی بر آنان را ادامه می‌دهند.

شهر تدمر در ریف حمص در مرکز سوریه امروز صبح پس از چند روز عملیات مستمر ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی و متحدانش در مقاومت منطقه با پشتیبانی هوایی روسیه آزاد شد.