ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شانس این را دارد که در هفته‌های آتی درباره افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق تصمیم‌گیری کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که افزایش نیرو، توانمندی نیروهای عراقی که برای تهاجم گسترده علیه تکفیری‌های داعش در «موصل» آماده می‌شوند را تقویت می‌کند.

دانفورد تصریح کرد که مقامات نظامی آمریکا و عراق در خصوص طرحی برای بازپس‌گیری موصل که در ژوئن 2014 تحت کنترل تکفیری‌های داعش درآمده است و همچنین چگونگی کمک نیروهای آمریکایی برای پیش‌برد این تلاش‌ها در حال مذاکره و گفت‌وگو هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادامه داد: «پیشنهادات و توصیه‌هایی صورت گرفته است و رئیس‌جمهوری آمریکا فرصت تصمیم‌گیری در اینباره را طی هفته‌های آتی دارد. من این مسئله را با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مطرح کردم و وزیر دفاع با رئیس‌جمهور در این زمینه تعامل خواهد داشت».

دانفورد هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود سطح نیروهای آمریکایی در عراق از تعداد کنونی 3 هزار و 800 نیرو فراتر رود اما ادامه داد که این تصمیمات هنوز نهایی نشده است.