جزئیات پاکسازی کامل استان "صلاح الدین"

"ابو جعفر الاسدی" سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین وضعیت عملیات نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با داعش پرداخت و گفت: پس از پایان عملیات امام هادی (ع)  و پاک‌سازی کامل جزیره سامرا نیروهای داوطلب مردمی بیش از 60 کیلومتر از جاده "الصینیه" به "الحدیثه" را نیز به طور کامل پاک‌سازی کرده و در ادامه به سوی دریاچه الثرثار پیشروی کردند.

وی ادامه داد: برخی از گردان‌های نیروهای داوطلب مردمی مسئولیت محافظت و دفاع از این مناطق را بر عهده گرفتند، باید تاکید کنم که این منطقه یکی از حساس‌ترین جبهه‌های موجود است زیرا همواره درگیری های مستقیمی میان نیروهای داوطلب مردمی و تروریست‌های داعش که از موصل و شرقاط به سوی این مناطق سرازیر می‌شوند، روی می‌دهد.

الاسدی به تلفات داعش در رویارویی‌های دوهفته گذشته اشاره کرد و گفت: تقریباً همه روزه حملاتی از سوی داعش به این مناطق صورت می‌گیرد و نیروهای داوطلب مردمی این حملات را دفع می‌کنند طی دو هفته گذشته 27 خودروی بمب گذاری شده منهدم شده و ده‌ها نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند، به لطف خداوند تاکنون تمام حملات داعش به این مناطق بی نتیجه مانده‌ است. در جبهه کوه‌های مکحول و منطقه فتحه نیز شاهد حملات مکرر تروریست‌های داعش به مناطق تحت کنترل نیروهای مردمی بودیم که تمام این حملات نیز با شکست روبرو شدند.

سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی در ادامه با اعلام اینکه" نیروهای عراقی در حال آماده سازی خود برای پاکسازی کامل استان صلاح الدین هستند" گفت:  نیروهای ما در حال تجهیز و آماده سازی برای بازپس‌گیری مناطق الشرقاط، جزیره نینوی، الحویچه و تمام بخش‌های باقی مانده از استان صلاح الدین هستند و تنها در انتظار صدور فرمان آغاز عملیات از سوی فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی هستیم.

وی به موضوع اجرای طرح اصلاحی در دولت نیز اشاره کرد و گفت: حضور نخست وزیر در پارلمان و اعلام یک لیست کامل از اسامی وزرا برای ایجاد تغییرات و اعلام اجرای اصلاحات گسترده در کابینه یک آغاز خوب برای قدم گذاشتن در مسیر اصلاحات است و به طور حتم این اقدامات بر فعالیت نیروهای داوطلب مردمی تأثیر مثبتی خواهد داشت.

الاسدی در پایان بر تاثیر مثبت طرح اصلاحی بر عملکرد نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد و گفت: رویدادهایی همچون تحصن و راهپیمایی‌ها که طی هفته‌های گذشته شاهد آنها بودیم باعث بروز نگرانی‌هایی میان نیروهای ما شد و این مسئله قطعاً بر روند عملیات و درگیری‌ها تأثیرگذار بود، اما با پایان یافتن تحصن و راهپیمایی ها و اعلام اصلاحات جدید در دولت نیروهای، داوطلب مردمی نیز با روحیه قوی‌تری به مبارزه خود ادامه خواهند داد.