روسف استیضاح می‌شود

 مجلس عوام برزیل به استیضاح رئیس جمهور این کشور رای داد. مجلس عوام برزیل برای تصویب استیضاح رئیس جمهور به ۳۴۲ رای نیاز داشت که تاکنون ۳۴۳ نفر به استیضاح رای مثبت دادند. بنابراین استیضاح روسف تصویب شد. 

 

دیلما روسف متهم به استفاده از فاینانس دولتی در جریان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۴ است. سنا پس از ندادن رای اعتماد وی درمجلس عوام درباره روند محاکمه او رای خواهد داد و خانم روسف به صورت موقت از کار برکنار می‌شود تا نتیجه محاکمه مشخص گردد. 

 

از سوی دیگر، شبکه بی‌بی سی در خبری فوری اعلام کرد حزب حاکم برزیل شکست این حزب را در جلسه استیضاح رئیس جمهور در پارلمان این کشور پذیرفت. 

 

بی‌بی‌سی همچنین اعلام کرد طرح استیضاح رئیس جمهور برزیل سبب امنیتی شدن فضای پایتخت این کشور شده است. 

 

همزمان با رای گیری در نهاد قانونگذاری برزیل درخصوص این طرح، خیابانهای شهر ریو دو ژانیرو و شهر برازیلیا شاهد تجمع گسترده مردمی بود. طرفداران و مخالفان روسف به خیابان‌ها آمده بودند تا دیدگاه خودشان را درباره این طرح اعلام کنند. 

 

 نیروهای امنیتی و پلیس برزیل به صورت گسترده در خیابانهای شهر ریو دو ژانیرو حضور داشتند تا مانع از برخوردهای خشونت آمیز دو طرف شوند. 

 

پلیس برزیل، میان گروه طرفداران و مخالفان روسف تجمع کننده در شهر برازیلیا پایتخت این کشور، دیوار بزرگ فلزی قرار داد تا مانع از برخورد آن‌ها با هم شود.