یک زن، عامل بروز اختلاف میان رژیم صهیونیستی و ایتالیا

 منابع آگاه "تل آویو" از تیره شدن روابط میان رژیم صهیونیستی و ایتالیا خبر دادند. تصمیم اخیر "بنیامین نتانیاهو" -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- مبنی بر انتساب یک زن ایتالیایی یهودی به عنوان سفیر این رژیم در ایتالیا علت این موضوع است. 

 

جریان از آنجا شروع شد که نتانیاهو  تصمیم گرفت یک عضو سابق پارلمان ایتالیا را به عنوان سفیر این رژیم  در رم منسوب کند. این بانوی جنجالی " ویاما نیرنشطاین " نام دارد. وی پیشتر یک خبرنگار بوده است. نیرنشطاین در سال 2008 تا 2013 به عضویت پارلمان ایتالیا در آمد. وی همچنین برای ریاست "اتحادیه سازمان های یهودی" در ایتالیا نامزد شد که در نهایت شکست خورد. نیرنشطاین پس از این شکست به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرد و شناسنامه اسرائیلی گرفت . وی هنوز شناسنامه ایتالیایی اش را باطل نکرده و بیشتر وقت خود را در این کشور سپری می‌کند. او همچنان از دولت ایتالیا حقوق می گیرد.

 

دفتر رئیس جمهور ایتالیا، وزارت امور خارجه این کشور و همچنین اقلیت یهودیان ایتالیا در نامه ای مخالفت خود را با این انتساب به نتانیاهو اعلام کردند.

 

دستگاه امنیتی ایتالیا نیز ضمن ابراز مخالفت با این انتساب اعلام کرد فرزند نیرنشطاین یک مقام  بلند پایه در دستگاه اطلاعاتی ایتالیا است. ویاما نیرنشطاین عضو پارلمان ایتالیا بوده و از بسیاری از اطلاعات و اسرار دولتی آگاهی دارد. وی علیرغم دریافت شناسنامه ی اسرائیلی همچنان به فعالیت هایش در  رم ادامه می دهد و در این شهر سکونت دارد. این موضوع با قوانین دیپلماسی تعارض دارد.

 

مقامات رژیم صهیونیستی صحت این موضوع را رد نکردند. این درحالی است که مقامات وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کردند در صورتی که این رژیم بر انتساب نیرنشطاین  اصرار کند ناچارند او را بپذیرند.