حالت فوق‌العاده در فرانسه تا اواسط تابستان تمدید شد

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت: فرانسه قصد دارد حالت فوق‌العاده را در این کشور تا اواسط تابستان تمدید کند. دولت فرانسه پس از وقوع حملات تروریستی پاییز گذشته (آبان‌ماه) در «پاریس،» پایتخت این کشور، در سراسر فرانسه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

پاریس می‌گوید قصد دارد برای تأمین امنیت مسابقات «جام ملت‌های اروپا» و «تور دو فرانس»، حالت فوق‌العاده را تا پایان این رقابت‌ها تمدید کند. 

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ (یورو ۲۰۱۶)، پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال تیم‌های ملی کشورهای اروپا، قرار است امسال به میزبانی فرانسه برگزار شود. این رقابت‌ها 21 خردادماه آغاز و 20 تیر به پایان خواهد رسید. 

تور دو فرانس (یا تور فرانسه) معتبرترین مسابقه دوچرخه‌سواری جاده دنیاست که هر ساله به مدت سه هفته در جاده‌های کشور فرانسه و در فصل تابستان برگزار می‌گردد. این مسابقه از مرکز شهر پاریس شروع شده و در همان‌جا به پایان می‌رسد.

اعلام حالت فوق‌العاده در فرانسه و تمدید آن تاکنون اعتراضات زیادی را در داخل این کشور در پی داشته است. معترضان حالت فوق العاده را « ضد آزادی، » «‌ ناکارآمد» و « عامل تشدید رعب و وحشت » می‌دانند. 

 

وزارت کشور فرانسه، پس از وضع حالت فوق‌العاده، اختیار تام دارد افرادی که فعالیت آنها را برای امنیت و نظم عمومی خطرناک می داند در بازداشت خانگی نگاه دارد و برای بازرسی منازل مظنونان در هر ساعتی از شبانه روز مجوز صادر کند.