ماهانه 200 تکفیری به داعش ملحق می‌شوند

یک مقام آمریکایی می‌گوید هر ماه حدود 200 تکفیری خارجی به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می‌پیوندند.

 

پیتر گرستن، معاون فرمانده نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی ائتلاف بین المللی، تحت رهبری آمریکا،  سه‌شنبه (7 اردیبهشت) در یک نشست خبری مدعی شد: «این میزان در مقایسه با یک سال پیش که هر ماه بین 1500 تا 2000 تروریست خارجی به داعش در عراق و سوریه می‌پیوستند، به شدت کاهش یافته است.»

 

وزارت خارجه آمریکا اواسط فروردین در گزارشی مدعی شد تعداد تروریست‌های تکفیری حاضر در عراق و سوریه اکنون به کمترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است.

 

وزارت خارجه با استناد به گزارش رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس در سال 2015، اعلام کرد سوریه به محل اصلی پرورش نسل جدیدی از تروریست‌ها در جهان بدل شده است، چرا که داعش در 18 ماه گذشته حدود 31 هزار پیکارجوی خارجی را به خدمت گرفته است.

 

گرستن بدون ارائه آمار دقیق اظهار داشت شمار افرادی که از داعش روی گردان شده‌اند، نیز کاهش یافته است.

 

وی افزود: «شاهد آن هستیم که آنها (تروریست‌ها) روحیه‌شان را از دست داده‌اند، قادر به پرداخت هزینه‌های خود و یا جنگیدن نیستند و هر روز عده‌ای از آنها این گروه را ترک می‌کنند.»

 

تروریست‌های داعش که ابتدا در سال 2012 از سوی سازمان سیا برای براندازی حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اردن آموزش دیدند، اکنون کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارند و تا کنون جنایات متعددی علیه بشریت مرتکب شده‌اند.

 

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از اواخر تابستان 1393 بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل، حملات هوایی خود را به آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه می‌خواند، آغاز کرده است.     

 

در ناآرامی‌های پنج ساله سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند. این خشونت‌ها همچنین میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج این کشور جنگ زده آواره کرده است.