تلفات احتمالی جنگ غرب با کره شمالی

«ویکتور چا» مشاور سابق کاخ سفید در کتاب خود با عنوان «دولت غیرممکن» پیرامون درگیری احتمالی کره شمالی و غرب و آغاز جنگ جهانی سوم، تصویری هولناک از کره شمالی ارائه داد و نوشت که این جنگ می‌تواند یک میلیون کشته بر جای بگذارد.

ویکتور چا، دولت کره شمالی را «در حال سقوط» خواند و با بیان اینکه جنگ ویرانگر یک میلیون کشته برجا خواهد گذاشت گفت، «کیم جونگ اون رییس جمهور غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی با دولت در حال سقوطش به خاطر کمبود مواد غذایی در کشورش ارتش بزرگ خود را‌ آماده نبردی عظیم می‌نماید».

به نوشته روزنامه انگلیسی «اکسپرس» ویکتور چا در کتاب «دولت غیر ممکن» در این‌باره نوشته است: ارتش کره شمالی تمرین‌هایی را در ماکت کوچک کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی انجام می‌دهد؛ نبردی که یک میلیارد دلار هزینه در برداشته و یک تریلیون دلار نیز خسارت مالی برجا می‌گذارد.

چا در بخشی دیگر پیرامون نحوه آغاز حملات می‌نویسد: این تهاجم با عملیات هوابرد نیروها در قبل طلوع آفتاب و فرود‌ آن‌ها در سواحل آغاز شده و طی ‌آن نیروگاه‌های برق و شبکه‌های مخابراتی برای فلج شدن زندگی مردم نابود می‌شوند. حمله‌ای که ظرف یک ساعت نیم میلیون گلوله توپ به سوی کره جنوبی شلیک شده و 600 بمب شیمیایی مردم وحشت زده در فرودگاه‌ها را بدون امکان فرار نابود می‌سازد.

مشاور سابق کاخ سفید در کتاب خود از ورود 700 هزار نیروی نظامی کره شمالی همراه 2 هزار تانک با عبور از مرز و از تونل‌های مخفی برای حمله به دشمن خبر می دهد. همچنین موشک‌های نشانه گرفته به سوی ژاپن و زیر دریایی‌های در حال گشت‌زنی در آب‌های منطقه مانع از واکنش سریع غرب خواهد شد.

در ادامه این ماجرا پیاده نظام کره شمالی حرکت به سوی سئول ، پایتخت کره جنوبی را آغاز می‌نمایند و در این مسیر با کمک گازهای عصبی و خردل صدها هزار نفر را خواهد کشت.

چا در ادامه با نامیدن این نبرد به عنوان «بی‌رحمانه ترین نبردی که می‌توان تصور نمود» گفت که مقابله با ارتش کره شمالی و متوقف کردن ماشین جنگی این کشور برای سئول و متحدان غربی‌اش چند روز طول می‌کشد.

وی افزود: «قدیمی بودن تجهیزات نظامی کره شمالی دال بر بی‌خطر بودن آن‌ها نیست. قدیمی بودن تجهیزات نظامی چندان مهم نیست زیرا این کشور می‌تواند به سئول حمله کرده و خساراتی را متحمل این کشور نماید. البته آن‌ها دست آخر با ائتلاف نیروهای آمریکا و کره جنوبی مغلوب خواهند شد.»