همکاری بانک مرکزی لبنان با آمریکا برای تحریم حزب‌الله

 «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان همسو با سیاست‌ آمریکا در تشدید فشار بر «حزب الله» بخشنامه‌ای در خصوص نحوه تعامل با قانون آمریکایی تحریم حزب‌الله صادر کرد.

این بخشنامه شامل سه بند جهت اجتناب از همکاری مالی با حزب‌الله و نحوه تعامل سیستم‌های اجرایی است که مانع از فعالیت‌ مالی و داد و ستد تجاری حزب‌الله با نهادها و مراکز مالی و بانک‌های خارجی می‌شود.

این بخشنامه با استناد به آنچه آن را قانون مبارزه با پولشویی و حمایت مالی تروریسم مصوب 24/11/2015 نامیده شده، دستور لازم در زمینه جلوگیری از فعالیت‌های مالی و داد و ستد تجاری حزب الله، از جمله بستن حساب‌ها و ممانعت از افتتاح حساب‌های جدید بانکی را صادر کرده است.

روز گذشته روزنامه عربستانی عکاظ در گزارشی به نقل از منابع آمریکایی، از نهایی شدن گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا در آینده نزدیک برای تحریم حزب ‌الله خبر داد.

به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، این گزارش در راستای هدف قرار دادن شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با حزب‌الله در سرتاسر جهان و در چارچوب اقدامات دولت آمریکا و مصوبات وزارت دادگستری و گزارشات وزارت خزانه‌داری، ارائه خواهد شد.

منابع لبنانی دو هفته پیش گزارش دادند که «دانیل گلاسر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم بزودی به لبنان می‌رود تا تحریم آمریکا علیه حزب‌الله به اتهام تروریسم را برای مسئولان لبنانی تشریح کند.

وبگاه خبری «المرکزیه» لبنان گزارش داد که زمان این سفر اوایل ماه «می» است و گلاسر مسئولان لبنانی را در چند و چون قانون «منع حمایت مالی بین‌الملل از حزب‌الله» و اثرات و چگونگی تعامل با آن که متعرض بخش بانکی لبنان نشود، قرار خواهد داد.