قدرت دریایی سپاه بر اساس غلبه بر آمریکا گسترش یافته/ در منطقه دشمنی جز آمریکا نداریم

سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در استودیو بخش خبری ساعت 21 صداوسیما  و شرکت در  گفت‌وگویی که به موضوع بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی ایران و نیز محدودسازی رزمایش‌های جمهوری اسلامی در خلیج فارس اختصاص داشت، خاطرنشان کرد:رزمایش‌های ما برابر تقویم‌ها و مطابق مصالح سیاسی و دفاعی انجام می‌شود و هیچ محدودیتی را نیز در این حوزه از سوی هیچ قدرتی‌نمی‌پذیریم. 

وی با هشدار  به دشمنان ملت ایران خصوصا آمریکا درباره تکرار اشتباهات گذشته‌شان، اظهار داشت: از عبرتهای نزدیک درس گرفته و عقل سیاسی را بستر کار قرار دهند و از اعمال فشار بی‌حد و غیر ضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

 سردار سلامی با اشاره به اینکه  اجازه نمی دهیم هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی و رزمایش های ایران تصمیمی اعمال کند، تاکید کرد: ما دارای تقویم مشخصی برای رزمایش های سالانه هستیم که همه آنها مشخص است و به تناسب موقعیت، ممکن است رزمایش‌هایی را هم حتی بدون برنامه قبلی اجرا کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: اگر قدرت دفاعی ایران در منطقه خلیج فارس نبود، یک قطره نفت به غرب و شرق عالم صادر نمی‌شد.

به  گفته سردار سلامی، توسعه قدرت دریایی ما بر اساس غلبه بر آمریکا آرایش و گسترش یافته چون غیر از آمریکا دشمنی در این منطقه نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره برخی اظهارنظرهای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه اقدامات نظامی ایران غیرحرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: اقدام غیرحرفه‌ای آن است که آمریکایی‌ها با موشکی که از روی ناو خود شلیک کردند بیش از 250 مسافر ایرباس ایرانی را از آسمان به قعر دریا کشانده و شهید کردند. 

مشروح این گفت‌وگو متعاقباً منتشر می‌شود.