افسر نیروی دریایی انگلیس به داعش پیوست+تصاویر

یک افسر زبده نیروی دریایی انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوست.

کارشناسان نظامی و دفاعی نسبت به حملات تروریستی به کشتی ها با پیوستن این افسر زبده انگلیسی به گروه داعش، هشدار دادند.

 

"علی العسیمی،" افسر 28 ساله نیروی دریایی انگلیس که در یکی از معتبرترین کالج های نیروی دریایی این کشور آموزش و دوره دیده برای پیوستن به گروه داعش به سوریه گریخته است.

 

پیوستن افسر نیروی دریایی انگلیس به داعش+ تصاویر

 

کارشناسان نظامی هشدار دادند العسیمی با اطلاعات جامعی که از ناوگان ملی کشتی ها دارد، یک تهدید هولناک به شمار می رود
.
این نشریه انگلیسی افزود: از آنجایی که هواپیماهای مسافربری مورد حملات تروریستی قرار گرفته اند، این نگرانی وجود دارد که گروه های تروریستی (مانند داعش) حملات تروریستی خود را به عرصه دریاها و حمله به کشتی ها و قایق ها بسط دهند.

 

دریاسالار "لرد وست،" فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس، با نگرانی در این زمینه گفت: داعش به فکر ضربه زدن به کشتیرانی بین المللی خواهد افتاد، چرا که فردی با چنین دانش و اطلاعاتی می تواند عرصه جدیدی را (در دریا) برای حملات تروریستی داعش بگشاید.

 

پیوستن افسر نیروی دریایی انگلیس به داعش+ تصاویر

 

میل آن ساندی نوشت: اطلاعات شخصی العسیمی که یک کویتی تبار است در مدارک درز پیدا کرده داعش به این نشریه انگلیسی وجود دارد.

 

بنابراین گزارش این افسر ارشد انگلیسی پیش از رفتن به سوریه ، در 'ساوت شیلدز' در شمال شرق انگلیس مکانی که وی برای گذراندن یک دوره سه ساله در امور دریایی در سال 2011 میلادی ثبت نام کرده بود، زندگی می کرد.

 

العسیمی پیش از این برای یک شرکت نفتکش کویتی کار می کرد.

 

پیوستن افسر نیروی دریایی انگلیس به داعش+ تصاویر

 

این نشریه انگلیسی درادامه گزارش داد کالجی که العسیمی درآن دوره دیده از اظهارنظر دراین زمینه خود داری کرد؛ اما آنچه مشخص است بخشی از دوره ای که وی دیده در زمینه افسر عرشه بوده که اطلاعات مهمی در زمینه توانایی های دریایی انگلیس را در برداشته که اطلاعات با ارزشی برای فرماندهان داعش به شمار می رود. 
افسر عرشه مسئول امنیت کشتی ها، نقشه عبور کشتی ها، بارگیری و تخلیه بار و تمامی ارتباطات است.