افشای روابط محرمانه میان سیسی و نتانیاهو
آلن بن دیوید تحلیل گر امور نظامی در کانال دهم تلویزیون اسرائیل فاش کرد که رژیم صهیونیستی به صورت بسیار محرمانه به عملیات نظامی در داخل مصر دست زده است.

وی توضیح نداد که این عملیات با هماهنگی با مقامات مصری صورت گرفته است یا خیر.

سایت خبری "رأی الیوم" تأکید کرد، در حالی که روابط بین تل آویو و قاهره بیش از سالهای اخیر افزایش یافته و هماهنگی امنیتی و نظامی به اوج رسیده؛ نتانیاهو هفته گذشته فاش کرد که مصر را هنگام حمله به سفارتش چند ماه بعد از انقلاب سال 2011 به حمله نظامی تهدید کرده است.

آلن بن دیوید افزود: 5 سال قبل در سپتامبر 2011 وقتی که سفارت اسرائیل در قاهره توسط معترضان مصری محاصره شد؛ تل آویو تهدید کرد که با اعزام نیروی نظامی، دیپلمات های خود را از محاصره نجات خواهد داد.

نتانیاهو می گوید این تهدید باعث شد حکومت مصر با هماهنگی وزارت خارجه، دیپلمات های اسرائیلی را نجات دهد.

تزویکا کلاین خبرنگار مطبوعات اسرائیلی هم گفت: سران کمیته ریاستی سازمان های یهودی در آمریکا در دیدار اخیر با نتانیاهو در قدس اشغالی گفتند که از نظر سیسی، نتانیاهو "رهبری با توانایی های عظیم است که نه تنها می تواند دولت و ملتش را به خوبی اداره کند بلکه تحولات منطقه و جهان را نیز می تواند عهده دار شود".

این تعریف و تمجید سیسی از نتانیاهو نشان می دهد که اقدام "یوال شتاینتز" وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در فاش کردن این موضوع که تخریب تونل های بین غزه و سینا به درخواست اسرائیل صورت گرفته تأثیری در موضع قاهره نسبت به تل آویو نداشته است.

تمایلات شخصی سیسی به نتانیاهو نیز صحت گزارش مطبوعاتی که در سایت خبری "واللا" منتشر شد، تأیید می کند که سیسی بیشترین تماس تلفنی را در میان مسؤولان خارجی با نتانیاهو برقرار می کند.

یک تحلیل گر نشریه معاریو نیز فاش کرد که سیسی با تخریب خانه هر یک از اعضای ارشد حماس در جنگ اخیر لذت می برد و از این رو میانجیگیری برای توقف جنگ را نپذیرفت.