اختلاف بین نتانیاهو و یعلون بالا گرفت

اظهارات اخیر "موشه یعلون" -- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی -- ، نخست وزیر این رژیم را به شدت خشمگین کرد.

 یعلون در دیدار با افسران ارتش، آنها را به بیان دیدگاه ها و اظهارنظر در خصوص مسائل مختلف فراخواند و گفت: "شما باید نظرات خود را بیان کنید حتی اگر این افکار شما با مواضع فرماندهان ارشد ارتش یا مقامات بلند پایه سیاسی در تناقض باشد."

"بنیامین نتانیاهو" -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی-- که از این اظهارات یعلون در تحریک افسران ارتش بسیار خشمگین شده بود وی را برای یک گفتگوی فوری احضار کرد.

ناظران و کارشناسان رژیم صهیونیستی معتقدند این اقدام نتانیاهو به منزله توبیخ شدید یعلون است و او قصد دارد وزیر جنگ را به شدت تنبیه کند.

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی درباره اقدام اخیر نتانیاهو گفت: "نخست وزیر به هیچ وجه نمی تواند دیدگاه سیاسی شخص دیگری را در کنار خود پذیرا باشد به خصوص اگر این شخص از محبوبیت در میان مردم برخوردار باشد. این یکی از خصیصه‌های اخلاقی اوست و هرگز از وی جدا نمی شود."

وی افزود: "اگرچه یعلون یکی از مهره های مخلص و باوفای نتانیاهو و یکی از ارکان اصلی دولت و همچنین یک عضو منظم و منضبط در حزب است، به دلیل محبوبیتی که در میان مردم دارد، تهدیدی برای نتانیاهو به حساب می آید. نخست وزیر قصد دارد وی را در میان مردم در هم شکند. این در حالی است که در نظرسنجی ها یعلون  به عنوان برترین وزیر کابینه انتخاب شد."

اولین ریشه های اختلاف نظر و درگیری میان نتانیاهو و یعلون به حادثه کشته شدن یک فرد زخمی فلسطینی به دست یک سرباز رژیم صهیونیستی باز می گردد. دوربین ها تصاویر مربوط به این حادثه را ضبط کردند. مجروح بودن مرد فلسطینی و اقدام ظالمانه سرباز صهیونیست در کشتن یک فرد بی دفاع، رسوایی بزرگی را برای ارتش این رژیم در برداشت. این موضوع و همچنین حمایت یعلون از آزادی بیان در ارتش به تشدید اختلافات وی با نخست وزیر این رژیم  دامن زد.