بالاخره سیاست مدرن‌سازی ارتش روسیه که توسط ولادیمیر پوتین ارائه شده بود با رونمایی از اولین سرباز رباتیک پیشرفته اجرا شد.

به نقل از میل آنلاین، اولین مرد آهنی ارتش روسیه می‌تواند جایگزینی برای نیروهای انسانی در شرایط خطرناک مثل کار با مواد انفجار و مناطق آلوده به مواد رادیواکتیو باشد. نمونه اولیه ربات سرباز توسط اپراتور و با دستگاه کنترل از راه دور حرکت می‌کند.

ربات مرد آهنی یا "Ivan" قادر است تا در شرایط نبرد واقعی ظاهر شود و با استفاده از تفنگ اختصاصی به نبرد با نیروهای دشمن بپردازد. این سرباز همچنین قادر است تا انواع خودروهای موجود در صحنه نبرد را کنترل کند.

 

سخنگوی ارتش روسیه عنوان کرد: طبق درخواست رئیس‌جمهور و فرمانده قوای نظامی روسیه اولین نمونه سرباز رباتیک طراحی و ساخته شد. در مرحله اول این طرح، سربازهای رباتیک در شرایط سخت و مناطق خطرناک به منظور کاهش تلفات انسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: فناوری ارتش رباتیک با همه پیشرفت‌هایی که داشته هنوز نابالغ است و تا ساخت ربات پیشرفته با توانایی انجام حرکات اولیه انسان مثل ورود به خودرو، پرتاب نارنجک و استفاده از تفنگ مطالعات بیشتری لازم است.