سندرز: نظام انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را «متقلبانه» است

«دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، پیشتر نظام انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را «متقلبانه» خطاب کرده بود.

«برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» شبکه «سی بی اس نیوز» که قرار است روز یکشنبه (امروز) پخش شود، توصیف «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا از انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را رد کرد.

وی با اینحال گفت: «من بسیار از عشق ترامپ به خودم متأثر شدم اما جان، همانطور که می‌دانید با تمام احترامی که قائل هستم، فکر می‌کنم احتمالاً جنبه‌ای از این مسئله‌ای که مطرح شد، در راستای منافع خود ترامپ بود».

سندرز درباره نظام انتخابات درون حزبی دموکرات ها گفت: «من از واژه متقلبانه استفاده می‌کنم زیرا ما به قوانین واقف بودیم اما مسئله کنگ اینجا است که شما انتخابات درون حزبی بسته همچون انتخابات درون حزبی ایالت نیویورک دارید به طوریکه سه میلیون دموکرات و جمهوری‌خواه نمی‌توانند مشارکت کنند. در این ایالت وضعیتی وجود دارد که بیش از 400 سوپردلیگیت قبل از آنکه هرکسی وارد رقابت شود و هشت ماه قبل از آنکه اولین رأی انداخته شود، به کمپین حمایت از کلینتون پیوستند. فکر می‌کنم این یک فرایند گنگ است که به طور قطع به ضرر کمپین ما است».

طبق این گزارش، سندرز و هواداران وی به فرایند انتخاب نامزدهای دموکرات اعتراض دارند زیرا سوپردلیگیت‌ها نقش بسیار پررنگی در این فرایند ایفا می‌کنند و مقدار محدودی از انتخابات درون حزبی برای رأی‌دهندگان مستقل باز است.