چه کسی از تیراندازی در "اورلاندو" خوشحال است؟

گروه بین الملل-این ادبیات اما بیش از همه به مذاق یک نفر خوش می آید، مردی که در ماه های گذشته با حمله مستقیم به مهاجران و مسلمانان در آمریکا توانسته است دل میلیون ها آمریکایی سفید پوست و متمایل به حزب جمهوری خواه را ببرد و خود را به عنوان بخت نخست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مطرح کند. "دونالد جی ترامپ" اینک و در حالی که شما این گزارش را می خوانید در حال تنظیم تندترین و جنجالی ترین سخنرانی هایش به کلماتی می اندیشد که بیش از پیش دولت باراک اوباما و رقیب اصلی اش هیلاری کلینتون را هدف قرار دهد.

به گزارش افکارنیوز، چنانکه انتظار می رفت او در نخستین واکنش به این حمله که مرگبارترین حملات تروریستی پس از یازده سپتامبر سال 2001 لقب گرفته است ضمن محکوم کردن حمله به باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو، از باراک اوباما به خاطر آنچه بی توجهی به «تروریسم اسلامگرا» خوانده، به شدت انتقاد کرد. ترامپ همچنین گفته است: «آیا رئیس‌جمهور اوباما سرانجام به کلمات مربوط به تروریسم اسلامگرای تندرو اشاره خواهد کرد؟ اگر او چنین نکرد باید فورا استعفا بدهد».

او در ادامه می گوید: «از همه تبریک‌ها به خاطر اینکه درباره تروریسم اسلامگرای تندرو، حق با من بود قدردانی می‌کنم اما من تبریک نمی‌خواهم. من سرسختی و هوشیاری می‌خواهم. ما باید هوشمند باشیم».

حمله به کلوب شبانه "Pulse" که حدود ساعت ۲ بامداد یکشنبه (به وقت محلی) در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا رخ داد، دست‌کم ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی بر جای گذاشت. این حمله خونین‌ترین حمله در تاریخ آمریکا شمرده می‌شود که به دست یک مهاجم صورت گرفته است.

شبکه‌های خبری سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از محافل قضایی این کشور می‌گویند، "عمر متین" یک  افغانی‌تبار ساکن پورت سنت لوسی در ایالت فلوریدا اندکی پیش از حمله به کلوب "Pulse" با مرکز فوریت‌های پلیسی (۹۱۱) تماس گرفته و گفته که هوادار "داعش" است.

"اعماق نیوز"، یک سایت نزدیک به "داعش" نوشت: «حمله مسلحانه که کلوب شبانه مردان همجنس‌گرا در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا آمریکا را هدف گرفت و در آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی ‌شدند، به دست یک جنگجوی داعش انجام شد».

هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا پیش از این بارها متهم شده بود که نتوانست است تحلیل درستی از شکل گیری داعش در زمان تصدیگری اش بر وزارت خارجه آمریکا داشته باشد و همین موضوع به گسترش تروریسم در خاورمیانه دامن زده است. در زمان وزارت خارجه هیلاری کلینتون بود که یک حمله به سفارتخانه آمریکا در بنغازی لیبی منجر به کشته شدن سفیر آمریکا و مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی این کشور شد.

این موضوعی است که به احتمال بسیار زیاد در روزهای آینده به محور سخنرانی های ترامپ بدل خواهد شد. در چنین شرایطی بعید نیست که ترامپ بتواند فاصله چند درصدی در نظرسنجی ها با کلینتون را کاهش داده و یک گام دیگر به شکست دادن او در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شود. نکته جالب ماجرا اینجا است که زمانبندی این حمله بهترین موقعیت را در اختیار ترامپ قرار می دهد تا بتواند فاصله باقی مانده با کلینتون را جبران کند و آمریکا یک گام دیگر به کابوس ترامپ نزدیک تر بشود. او به لطف این حمله اینک حتی خود را در آستانه کاخ سفید می بیند.