دونالد ترامپ – نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه – در واکنش به مطلب روز گذشته واشینگتن پست، مصاحبه کمپین انتخاباتی خود با خبرنگاران این روزنامه را ممنوع کرد. 

 

روزنامه واشینگتن پست دیروز (دوشنبه) با استناد به اظهارات ترامپ علیه باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – پس از حادثه تیراندازی در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلندو، در مطلبی وی را به تلاش برای مرتبط کردن این حادثه با اوباما متهم کرد.

 

ترامپ بلافاصله پس از خواندن این مطلب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: "من طرفدار اوباما نیستم اما مطلب واشینگتن پست نیز خلاف واقعیت است. بنابراین، من دیگر اعتباری برای این روزنامه دروغگو قائل نیستم."

 

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان تاکنون بارها در محافل مختلف برخی رسانه‌ها را "دروغگو" خطاب کرده است؛ اما تصمیم اخیر او مبنی بر گفتگو نکردن با واشینگتن پست در نوع خود بی‌سابقه است. 

 

وی چندی پیش با پیشنهاد ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا، آزادی مذهب را در آمریکا به چالش کشید و اکنون با بی‌اعتبار دانستن واشینگتن پست، آزادی مطبوعات را نیز در این کشور خدشه‌دار کرده است. 

 

«مارتی بارون» - سردبیر واشینگتن پست – در بیانیه‌ای با انتقاد از تصمیم کمپین انتخاباتی ترامپ برای مصاحبه نکردن با واشینگتن پست، بی‌اعتبار بودن این روزنامه از نظر ترامپ را بی‌اعتبار بودن اصل آزادی مطبوعات در قانون اساسی آمریکا عنوان کرد. 

 

بارون در این بیانیه اعلام کرد با وجود تحریم واشینگتن پست از سوی ترامپ، این روزنامه طبق رسالت خود کماکان به پوشش دقیق، توام با احترام، صادقانه و البته شجاعانه اخبار کمپین انتخاباتی ترامپ ادامه خواهد داد.