بیانیه‌ ترامپ درباره حمله اورلاندو

 در ادامه انتقادات نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مواضع باراک اوباما و هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ از این دو خواسته از ریاست جمهوری و مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری کنند.

حمله فرد مسلح به باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو که 50 کشته و 53 زخمی برجا گذاشت، سبب شده دونالد ترامپ حملات خود را به رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشدید کند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهویر آمریکا مدعی است که اوباما و کلینتون حاضر نیستند به این موضوع اذعان کنند که «اسلام تندرو» عامل چنین حملاتی است و آنها به این الفاظ اشاره نمی‌کنند.

وی که پیشنهاد جنجالی «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» را مطرح کرده بود، با موج سواری بر جریانات ناشی از حمله اورلاندو، بار دیگر از این طرح دفاع کرد و گفت : «من خواستار ممنوعیت(ورود مسلمانان به آمریکا) شده بودم».

ترامپ در تازه‌ترین اقدامش با انتشار بیانیه‌ای خواستار آن شده که باراک اوباما باید به خاطر عدم اذعان و تصریح کردن به این موضوع، از ریاست جمهوری کنار برود و هیلاری کلینتون هم به همین دلیل باید از مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری کند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خود تصریح کرد که «چون رهبران ما ضعیف هستند من گفته بودم که این اتفاق خواهد افتاد و موضوع این است که مشکل بدتر هم خواهد شد».