دیدار مقامات عالی‌رتبه اطلاعاتی عربستان و اسرائیل

 «یوسی ملمان» تحلیلگر امنیتی رژیم صهیونیستی افشا کرد که همکاری‌های اطلاعاتی میان عربستان سعودی و اسرائیل در حال گسترش است.

ملمان طی یادداشتی در روزنامه «معاریو» تاکید کرد با وجود اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح صلح عربی ارائه شده از سوی عربستان برای برطرف کردن مناقشات با فلسطین را رد کرده، اما همکاری اطلاعاتی میان این دو ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری عمومی میان عربستان و رژیم صهیونیستی نشان از شکاف عمیق میان آن‌ها دارد، افزود: «اما این مانع وجود تماس‌های مخفی از انواع مختلف که برای سال‌ها ادامه داشته نمی‌شود. (این تماس‌های محرمانه) درپی رقابت با ایران افزایش یافته است.»

ملمان با ادعای اینکه ایران به دنبال گسترش دایره نفوذ در خاورمیانه، تحریک اقلیت‌ها و حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس است، افزود: «عربستان مانند اسرائیل از ایران و برنامه هسته‌ای‌ روبه پیشرفتش که هم‌اکنون تا درجه‌ای محدود شده، می‌ترسد. ایران در جنگ سوریه برای حمایت از دولت اسد درگیر است.»

این تحلیلگر امنیتی صهیونیست با اشاره به گزارش نشریه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» درباره دیدار «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین اسرائیل با مقامات سعودی نوشت: «مئیر داگان رئیس موساد نیز با همتایان خود در این جلسه دیدار کرد. سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و سعودی چند سال قبل باهم عملیات مشترکی داشتند.»

وی به نقل از این نشریه فرانسوی نوشت که مقامات ارشد دستگاه اطلاعات عربستان از اسرائیل برای ارتقای ظرفیت‌های فنی این پادشاهی درخواست کمک کرده بودند.

این نشریه فرانسوی نوشت مهندس روابط در طرف اسرائیلی، «تمیر پاردو» رئیس سابق موساد است و وزارت جنگ اسرائیل نیز به کمپانی‌های این رژیم برای فروش تجهیزاتی از قبیل هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری موشکی به عربستان، مجوز داده است.