شیوخ سعودی برای مناظره با علمای شیعی آماده می‌شوند

شیخ عبدالله بن سلمان المنیع، مشاور دیوان پادشاهی عربستان سعودی و عضو هیئت علمای این کشور، اعلام کرده است که این هیئت تلاش دارد با مناظره با علمای ارشد شیعه، آنچه را که به زعم خود حق می‌دانند ابراز کنند. 

 

این شیخ وهابی همچنین افزود: پایه این مناظره مبتنی بر قرآن و سنت خواهد بود و هرکس برخلاف این دو منبع سخن بگوید، در مسیر گمراهی است.

 

روزنامه سعودی المدینه با درج این خبر به نقل از المنیع نوشته است: هیئت علمای ارشد عربستان درحال فراهم کردن مقدمات برای گفت‌وگو با علمای شیعه میانه‌رو در مناطق شیعی نشین الاحساء و قطیف یا حتی با شیعیان عراق و ایران یا هر کشوری که شیعیان در آن حضور دارند، هستند تا با آن‌ها سخن گفته و حقیقت به آن‌ها بیان شود.

 

شیخ عبدالله بن سلمان المنیع در این باره افزود: ایده و تفکر گفت‌و‌گو در هیئت علما وجود دارد و برنامه‌های گفت‌و‌گو محور نیز در این راستا در حال آماده‌سازی است و امیدواریم که خیر  باشد چراکه حتما عقلای شیعه نیز خیر و مصلحت را در آن خواهند دید.

 

وی گفت: ما در این مناظره معیارهای خود از قرآن و سنت و نیز اصولی که کسی در آن اختلاف ندارد، بیان می‌کنیم و چنانچه بنا را بر این اصل بگذاریم معیارهای رسیدن به حقیقت و قانع کردن موجود و مهیا است.