بان کی‌مون به فرانسه و خاورمیانه سفر می‌کند

 دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه آینده سفر خود به فرانسه و خاورمیانه را آغاز خواهد کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از روز جمعه آینده سفری خود به فرانسه و پس از آن کویت، سرزمین‌های اشغالی، غزه و کرانه باختری را آغاز خواهد کرد.

وی در نخستین مرحله سفر خود بمنظور شرکت در یک جشنواره بین‌المللی به جنوب فرانسه خواهد رفت و روز بعد از آن با «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور و «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه در پاریس دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، فرانسه قرار است تا پایان سال جاری با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین، کنفرانسی بین‌المللی درباره خاورمیانه برگزار کند.

بنابر اعلام «استفان دوجاریک» سخنگوی بان کی‌مون، وی در سفر به کویت با «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار خواهد کرد و روز یکشنبه با «اسماعیل ولد شیخ احمد» میانجی دولت کویت در مناقشه یمن و طرف‌های یمنی شرکت کننده در مذاکرات صلح تحت سرپرستی سازمان ملل ملاقات خواهد کرد.

بان کی‌مون همچنین در سفر به سرزمین‌های اشغالی، روز دوشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی و دانشجویان دانشگاه تل‌آویو دیدار خواهد کرد.

وی روز سه شنبه آینده به غزه خواهد رفت و در آنجا از یک مدرسه دخترانه آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) بازدید خواهد کرد و پس از آن عازم کرانه‌ باختری و رام‌الله خواهد شد تا به گفت‌وگو با «محمود عباس» و «رامی حمدالله» رئیس‌ و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بپردازد.

بنابر اعلام سخنگوی بان کی‌مون، تمرکز دبیرکل سازمان ملل در این سفر بر روند صلح میان اسرائیل و فلسطین و ضرورت مشارکت مجدد دو طرف در مسیر راه‌حل تشکیل دو کشور خواهد بود.