وقتی نخست وزیر فرانسه هو شد!

مخالفان اصلاحات قانون کار در فرانسه شب گذشته نخست‌وزیر این کشور را هو کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، ده‌ها نفر از مخالفان اصلاحات قانون کار در فرانسه شب گذشته «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه را در «مونت‌پولیه» هو کردند.

نخست‌وزیر فرانسه که برای افتتاح یک خط تراموا به مونت‌پولیه رفته بود، به محض آغاز سخنرانی خود از سوی ده‌ها نفر از مخالفان اصلاح قانون کار که پلاکاردهای کنفدراسیون عمومی کار و جنبش خیزش شبانه را در دست داشتند، هو شد و مخالفان که به رغم استقرار شمار زیادی نیروی امنیتی تلاش داشتن خود را به محل سخنرانی نخست‌وزیر برسانند، با در دست داشتن کارتن‌های مقوایی قرمز رنگی که بر روی آن عبارت «49/3» نوشته شده بود، خواستار کنار گذاشته شدن این اصلاحات شدند.

 

 

یکی از مخالفان شرکت کننده در این تجمع اعتراضی در اظهاراتی اعلام کرد: «هدف ما این است که مانوئل والس بفهمد تا زمانیکه از اصلاحات قانون کار عقب‌نشینی نکند، هر کجا که برود، به رغم استقرار نیروهای پلیسی که وی را احاطه می‌کنند، همچنان تظاهرات‌ خواهیم کرد.

دولت سوسیالیست فرانسه هدف خود را از تغییر قانون کار برانگیختن بنگاه‌های اقتصادی به استخدام و جذب بیشتر جوانان و جلوگیری از گسترش بیکاری در این کشور اعلام کرده است.

دولت فرانسه از طرح اصلاحات جنجال برانگیز خود دفاع کرده و آن را در راستای ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر دانسته است؛ اما اتحادیه‌‌ها معتقدند که اصلاحات پیشنهادی دولت زمینه اخراج کارکنان را برای شرکت‌های که مشکلات مالی دارند، تسهیل می‌کند و تنها به نفع کارفرماهاست و موجب متزلزل‌تر شدن جایگاه کارکنان و کارگران مؤسسات دولتی و خصوصی شده و وضعیت شاغلان را شکننده‌تر می‌کند.