افزایش حمایت‌ها از نامزدی فردی به جز ترامپ و کلینتون

در حالی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خود را برای کنوانسیون ملی احزاب دموکرات و جمهوریخواه آماده می‌کنند، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش حمایت‌ها از هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ حکایت دارد.

قرار است نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 در کنوانسیون ملی احزاب خود شرکت کرده و رسما با پایان این نشست، به عنوان نامزد حزب خود در انتخابات سراسری شرکت کنند.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در شرایطی پای به نشست کنوانسیون ملی احزاب متبوع خود خواهند گذاشت که در مخالفت‌هایی درون حزبی با نامزدی آنها وجود دارد.

به گزارش هیل، نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا حاکی از کاهش حمایتها از این دو نامزد پیشتاز و افزایش حمایتها از نامزدی فردی غیر از این دو است.

نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد که 21 درصد از رای دهندگان احتمالی تاکید کرده‌اند در انتخابات سراسری به نامزدهای پیشتاز حزب متبوعشان رای نخواهند داد در حالی که این درصد در سال 2012 و انتخابات قبلی، تنها 13 درصد بود.

 البته بر اساس نتیجه این نظرسنجی مشخص شده که رای دهندگان، اطلاعات چندانی درباره دیگر نامزدهای موجود در انتخابات ریاست جمهوری ندارند.

بر همین اساس تنها 23 درصد از آنها گفتند که «تا حدی» با گری جانسون نامزد حزب آزادیخواه و فرماندار پیشین نیو مکزیکو آشنا هستند و فقط 16 درصد تاکید کردند با «جیل استاین» نامزد حزب سبز تا حدی آشنایی دارند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده، از مجموع 4 نامزد موجود در انتخابات سراسری آمریکا، کلینتون با 45 درصد پیشتاز است و پس از او ترامپ با 34 درصد، جانسون با 5 درصد و استاین با 4 درصد قرار گرفته‌اند.