سازمان اطلاعات ترکیه ۱۰۰ مامور خود را از کار تعلیق کرد

 یک مقام ارشد دولت ترکیه روز سه شنبه تاکید کرد: سازمان اطلاعات ملی ترکیه حدود 100 نفر از مامورانش را به خاطر ارتباط با جنبش فتح الله گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر، از کار تعلیق کرده است.

دولت ترکیه در واکنش به کودتای نافرجام 15 جولای، هزاران نفر را در بخش های مختلف تاکنون از کار اخراج کرده است. در کودتای ترکیه بیش از 200 نفر کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز در بازداشت به سر می برند.

دولت ترکیه از آمریکا خواسته است تا گولن را به این کشور بازگرداند. گولن نیز ضمن رد اتهامات دولت آنکارا مبنی بر دست داشتن در این کودتا، از واشنگتن خواسته است تا او را به ترکیه مسترد نکند.

وزارت آموزش ترکیه نیز 15200 نفر از پرسنل این وزارتخانه را در ارتباط با تلاش برای کودتا از کار برکنار کرد.

همچنین رسانه‌های دولتی ترکیه اعلام کردند شورای آموزش عالی این کشور خواستار استعفای روسای دانشگاه‌های دولتی شده است. گفته می‌شود تعداد این روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هزار و 577 نفر است.

در همین رابطه وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور 7 هزار نفر را بازداشت کرده است.

منابع آگاه دفتر نخست‌وزیری ترکیه امروز سه شنبه اعلام کردند که آنکارا بیش از 257 نفر از کارکنان دفتر نخست‌وزیری را به‌خاطر مشارکت در کودتای نافرجام اخیر اخراج کرده است.